OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida perido.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Har du stenkoll på statlig redovisning och Agresso? Är du tillgänglig från april och söker ett uppdrag i Stockholm innerstad? Då tycker vi du borde läsa vidare och se om detta uppdrag är något för dig!

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en ekonomiassistent till vår kund, en svensk statlig förvaltningsmyndighet som har ett samlat ansvar inom postområdet och området för elektronisk kommunikation. Tjänsten är belägen centralt i Stockholm.

I rollen som ekonomiassistent kommer rollen att kretsa kring kundreskontra och fakturering. Man kommer även att arbeta med betalningar och vissa balanskontoavstämningar. För rollen är det viktigt att man är insatt i statlig redovisning och ekonomisystemet Agresso då man förväntas arbeta självgående med dessa uppgifter från start.

Dina egenskaper

Vi tror att du som söker tjänsten har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta under eget ansvar. Du är duktig på att planera din tid men kan samtidigt vara flexibel under din arbetsdag. Som person är du självgående och drivs av att hålla hög kvalitet i din yrkesroll. Avslutningsvis, för att lyckas i rollen bör du vara noggrann, ta egna initiativ och vara självgående.

Är det dig vi letar efter?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kvalifikationer:

  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
  • Erfarenhet från statlig redovisning
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag mellan april-juli.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 34472 i ämnesraden.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons