OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Åmåls kommun vill utveckla, förändra och växa - som en utav våra miljö- och hälsoskyddsinspektörer får du möjlighet att vara med och bidra till att stadens invånare och näringsliv lever och verkar i en frisk och hälsosam miljö. Om du dessutom trivs med att verka i en konsultativ och serviceinriktad roll där du får möta många människor och stötta i hållbara lösningar inom områden för miljö och hälsoskydd, då kan det här jobbet passa perfekt för dig - varmt välkommen med din ansökan! Vad vi erbjuder Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Du kommer att vara en del i vårt team som tillsammans ser till att genomföra det uppdrag vi har gentemot bygg och miljönämnden.  Arbetet innebär i första hand fokus på förorenad mark o miljöfarlig verksamhet. I tjänsten ingår exempelvis att planera kontroll, genomföra inspektioner/revisoner, utreda klagomål, skriva rapporter/beslut samt följa upp avvikelser. Dessutom kommer du att utfärda olika myndighetsbeslut samt utföra annan ärendehantering relaterad till kontrollen. Vem är du I rollen som miljö- och hälsoskyddsinspektör kommer du att ha mycket kontakt med företagare, allmänheten, myndigheter och kollegor. Därför ser vi att du är utåtriktad, positiv och har förmågan att kommunicera ut ditt budskap på rätt nivå för den du har dialog med just där och då. Likaså kunna kommunicera väl genom skrift i det svenska språket. Förutom att du samarbetar bra med verksamheterna är det viktigt att markera myndighetsrollen. Vi har långtgående delegation så du behöver kunna planera och genomföra ditt arbete självständigt, men i samklang med övriga på enheten utifrån beslutade mål och nämndens tillsynsplan. Självklart värnar vi om vår gemensamma arbetsmiljö och sammanhållning och ser därför gärna att du som person bidrar till ett gott samarbete, är ”service minded” och hjälpsam. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Formella kompetenskrav -Vi har som krav att du är utbildad miljö- och hälsoskyddsinspektör eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. -Erfarenhet från liknande arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet. -Du har minst 2 års dokumenterad vana som inspektör inom klagomål på eldning, strålskydd, renhållning/kompostering, värmepumpar, radon och ovk. -Anställningen förutsätter att du har B-körkort samt att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som BankID eller motsvarande. Meriterande Tidigare erfarenhet av arbete i ärendesystemet Ecos är meriterande. Anställningen Tillsvidareanställning 100 % med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Åmåls kommuns miljö- och hälsoskyddsinspektörer är placerade vid samhällsbyggnadsförvaltningen men arbetar till största delen på uppdrag av bygg- och miljönämnden. Närmaste chef är förvaltningschef.  Ansökan  Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt, detta sker via ansökningsknappen. Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons