Om tjänsten

Besök hemsida ahlens.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

Även om vi funnits i snart 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu. Vi är inne i en spännande förändringsfas där entreprenörskap och affärsmannaskap är nyckeln till framgång. Nu söker vi en Chef för Affärs-och inköpscontrolling med uppdraget att utveckla våra processer och lönsamhet! Vi erbjuder dig Som Chef för Affärs- och inköpscontrolling leder och utvecklar du både medarbetare och processer inom affärsanalys och controlling. Du spelar en central roll i att leda Åhléns, Åhléns Outlet och Designtorgets finansiella styrning och utföra analys med målet att aktivt främja och säkerställa bolagets långsiktiga lönsamhet. Vidare ansvarar du för att effektivt organisera och distribuera arbetsuppgifter inom funktionen för Affärs- och Inköpscontrolling. Exempel på arbetsuppgifter: - Utveckla rutiner och processer för affärsstyrning med ansvar för Åhléns finansiella processer samt investeringsprocess - Ansvar för finansiell uppföljning, rapportering samt budget - Personalansvar över teamet om 10 personer - Koordinering och ledning av bolagets affärs- och strategiplan - Ta fram finansiella underlag i affärsplaneringen - Analysera generella erbjudanden för kampanjer, klubberbjudande och rea - Agera systemägare av Åhléns uppföljning- och prognossystem - Finansiell kommunikation till styrelse, företagsledning och övriga organisationen. Som Chef för Affärs- och inköpscontrolling blir du en del av vår Ekonomiorganisation där du leder ett team 10 controllers. Vidare kommer du att arbeta nära CFO, Inköpsdirektör och Drift- och försäljningsdirektör. Vem är du? För att lyckas i rollen som Chef för Affärs- och inköpscontrolling är du en erfaren ledare med god förmåga att upprätthålla och skapa relationer. Du motiveras av att driva utveckling och har ett stort resultat- och kundfokus. Vidare är du analytisk och har en förmåga att se helheten och arbetar både strategiskt och operativt. Till oss tar du med dig: - 5-10 års erfarenhet av en liknande roll inom controlling - Erfarenhet av ledarskap - God kunskap inom Power BI, meriterande med erfarenhet av Board - Meriterande med erfarenhet från detaljhandeln - Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid i en miljö som präglas av utveckling och innovation. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt där du blir en del av vårt team på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig att bli en del av vårt team på Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons