OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

Till vårt affärsområde Leadership & Career Development inom Randstad Risesmart söker vi efter en affärsmässig erfaren coach, team - och ledarutvecklare som tillsammans med oss vill spela en central roll i att utveckla och stärka vårt affärsområde och närvaro på marknaden i Göteborg. Affärsområdet Leadership & Career Development inom Randstad Risesmart arbetar med att skapa förutsättningar för människor och organisationer att utvecklas och nå sin fulla potential. Vi gör det genom att erbjuda tjänster inom individuell coachning och rådgivning för chefer och medarbetare, utveckling av ledningsgrupper, team, stöd vid förändringsledning, företagskultur, workshops, föreläsningar, medlingsstöd mm. Vi vill ligga nära marknaden och värnar om ett nära partnerskap tillsammans med våra kunder och skräddarsyr våra lösningar utifrån våra kunders specifika behov. I våra upplägg utgår vi från såväl beprövad som ny modern forskning. Allt för att skapa ett betydande och långsiktigt värde för våra kunder som ett resultat av vårt samarbete. ansvarsområden I rollen kommer du ha ansvar för: - Individuell coaching och konsultativ rådgivning till chefer och medarbetare inom olika nivåer, branscher, roller och verksamheter. - Planera, bygga och genomföra utvecklingsinsatser för ledningsgrupper och team, ledarskapsträning/utbildning. - Ligga nära marknaden och säkerställa att vi ligger i framkant genom att löpande utvärdera och utveckla koncept inom tjänsteområdet. - Dela kunskap och inspiration genom att vara aktiv på sociala medier, nätverk, webinar mm. - Boka och genomföra kundmöten för att förstå våra kunders behov av våra tjänster och skapa medvetande kring vårt erbjudande. Vi drivs av att göra skillnad på riktigt för våra kunder eftersom vi vet att det vi gör bygger fler lönsamma och hållbara företag med välmående mer engagerade medarbetare! Därför är det viktigt att du drivs av att hjälpa våra kunder genom ett konsultativt förhållningssätt och att du vill hitta fler kunder och samarbetspartners som vi får möjlighet att hjälpa med deras utveckling. varför ska du jobba hos oss? Randstad Risesmart är ett företag där vi hjälps åt och värnar om goda, gynnsamma samarbeten vilket gör att du in din roll som coach, team - och ledarutvecklare kommer att arbeta nära Randstad Risesmarts övriga affärsområden inom outplacement, karriärcoaching, karriärrådgivning och vår säljorganisation. Hos oss har du också fantastiska möjligheter till goda samarbeten med hela Randstad lokalt som globalt. Vår lokala och globala närhet, samarbetet med Randstad, gör oss även till en helhetspartner i hela medarbetarresan world wide. vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och börjar därför här - Du kan och vill driva ditt arbete självständigt och har en härlig ”can-do-attityd” samtidigt som du uppskattar den nära dialogen och samarbetet med dina kollegor. - Du har naturligtvis ett genuint intresse och nyfikenhet för ledarskap, medarbetarskap och organisation och affär. - Du har förmågan att på ett affärsmässigt och konsultativt sätt möta olika slags människor och sammanhang och att anpassa dig på bästa sätt. - Du är kreativ och uppskattar att bygga pedagogiska upplägg, presentationer mm. - Du delar prestigelöst med dig av kunskap till dina kollegor och delar gärna med dig av din inspiration, tankar och nya rön kopplat kring vårt område på sociala medier. - Du har en god självkännedom, är trygg i dig själv och bidrar därför till en härlig stämning på arbetet där vi har högt till tak, lätt att samarbeta och ta hjälp av varandra och en arbetsmiljö där vi har nära till skratt. vem är du och vad har du gjort innan? - Du har erfarenhet av liknande roll med fokus på team- och ledarutveckling - Du har ett väl upparbetat nätverk. - Egen ledarskapserfarenhet är ett stort plus. - Utbildad coach. - Avslutad lämplig akademisk utbildning eller motsvarande. - Vi lever i en digital värld så en självklarhet för oss är att du är digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. placering och omfattning Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Vi arbetar i ett nära samarbete över hela Sverige så resor förekommer i tjänsten men du kommer att utgå från vårt Randstadkontor i Göteborg. Vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Är detta något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt men senast 2024-04-19. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till affärsområdeschef Leadership & Career Development, Katarina Kheddache via: [email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons