OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

Tillsammans med vår kund söker vi en erfaren Compensation and Benefits Specialist. Om du har gedigen erfarenhet inom lön, är konsultmässig och självgående - kan det vara just dig vi söker! OM TJÄNSTEN Vi söker en erfaren konsult för uppdrag som Compensation and Benefits Specialist hos vår kund. Du kommer att jobba inom HR-enheten "Människor och Miljöer" - specifikt inom sektionen för arbetsgivarstöd och rekrytering. Du blir en del av ett team på 12 specialister som fokuserar på att stödja företagets behov inom olika områden såsom lön- och belöningsfrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, mångfald och lokala compliancefrågor. Du kommer att rapportera till befintlig Compensation and Benefits Manager. Detta är en spännande möjlighet att vara en del av ett dynamiskt team, påverka vår kunds organisation positivt och bidra med din expertis. I uppdraget ingår att: - Ansvara för planering och genomförande av lönerevisioner och lönekartläggningar inklusive förhandling och samverkan med de fackliga organisationerna. - Ansvara för förvaltning av jobbfamiljestrukturer (VY-koder). - Genomföra lönekostnadsanalyser. - Bidra i arbetet med den administrativa hanteringen av kundens belöningsprogram, samt kundens personalbilar. - Driva utredningar inom området personal- och löneadministration. - Bidra vid framtagande av marknadslönestatistik samt analyser av lönestrukturer. - Ta fram underlag till kundens lönekommitté. - Supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet. - Utveckla, förvalta och följa upp processer inom specialistområde. - Ingå och bidra i olika utvecklingsuppdrag inom enheten och i verksamheten. Vi letar efter dig som har dokumenterad och gedigen erfarenhet av punkterna ovan. Erfarenhet av punkterna ovan måste tydligt framgå och redogöras för i CV och ansökan. Information om uppdraget: Detta är ett konsultuppdrag med start den 15 maj 2024 och som förväntas pågå t.o.m. 31 dec 2025. Uppdraget är på heltid, 40 timmars arbetsvecka, och du kommer att utgå från vår kunds kontor i Stockholm. Inför jobbstart kommer en grundlig bakgrundskontroll utföras på begäran av vår kund. VI SÖKER DIG SOM - Har 4-8 års erfarenhet och hög kompetens inom området - Har god förmåga för ledarskap och kan leda delområden och/eller en mindre grupp - Kan arbeta självständigt - Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då dessa används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Gedigen erfarenhet av arbete i liknande tjänst - Dokumenterad erfarenhet av önskad kompetens tydligt i CV och ansökan För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kommunikativ - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons