OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Vi söker dig som är nyfiken, lösningsorienterad och ständigt på tå. Du kommer att arbeta som en av myndighetens specialister på redovisning och driva utveckling inom området. Du kommer ingå i Controllerenheten som utöver redovisning bland annat ansvarar för myndighetens ekonomistyrning, budget och verksamhetsplanering. Vi ansvarar även för den verksamhetsnära systemförvaltningen av Transportstyrelsens systemstöd inom ekonomi- och personalområdet. Hos oss får du ett spännande, intressant och stimulerande jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - vara en av myndighetens specialister i redovisningsfrågor - arbeta med och driva framtagande av årsredovisning - arbeta med och driva bokslutsprocess samt finansiell rapportering - delta i eller driva projekt/utvecklingsaktiviteter och utredningar - arbeta med att kvalitetssäkra och utveckla myndighetens ekonomiska processer - stötta verksamheten på olika sätt, exempelvis genom att informera, utbilda och ha en löpande dialog om förbättringsåtgärder.  Du måste ha - en ekonomisk utbildning på högskolenivå eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi - arbetat med kvalificerat arbete inom redovisning det senaste året, samt ha flerårig erfarenhet av detta - goda kunskaper i Microsoft Office-programmen Excel och Word - goda kunskaper i svenska i tal och skrift, vilket också inkluderar god förmåga att ta fram olika rapporter och underlag.  Det är meriterande om du också har - erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en statlig verksamhet - erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet UBW (fd Agresso).  Vi vill att du - har lätt för att samarbeta och är van att jobba i team - är utvecklingsorienterad, tar ansvar och har stark egen drivkraft - är analytisk, strukturerad och har förmåga att se helheten - har god pedagogisk förmåga - är kommunikativ och lyhörd med förmåga att skapa goda relationer.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering I Norrköping eller Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Madeleine Jacobsen Möller, 010-495 41 35, mailto:[email protected] ST, Cecilia Yttergren och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1415. Vi behöver din ansökan senast den 9 april 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. http://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Ekonomi Avdelning Ekonomi stöder alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och arbetsplatsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 55 medarbetare.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons