OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida quest.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

Vi söker en Redovisningsassistent som kommer tillsammans med teamet för reskontra ansvara över leverantörsreskontra, kundreskontra och betalningar för koncernens bolag hos en kund i Stockholm. Koncernen består av ett tjugotal bolag varav sex bolag är utländska filialer.

I ditt dagliga arbete bedriver du verksamhetsorienterad support, utför registervård så som upplägg av nya projekt samt deltar i acceptanstester vid uppgradering. Månadsvis genomförs fakturering där du ansvarar för att läsa in faktureringsunderlag och säkerställa leverans till kundens ekonomisystem inom utsatt deadline.

Rollen handlar även om att vara Superuser och administratör för kundens systemstöd för tidsredovisning och interndebitering.

Som Redovisningsassistent har du breda kontaktytor både internt och externt. Du kommer arbeta tvärfunktionellt både inom Ekonomi och Finans och med kundens IT-förvaltning där du bland annat samarbetar med förvaltningsansvarig, avtalsansvarig, business controller och redovisningsassistenter.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

  • Framtagande av rapporter och statistik
  • Registervård
  • Fakturering och fakturahantering
  • Löpande bokföring
  • Avstämningar
  • Agera Superuser för systemstödet tidredovisning och interndebitering
  • Verksamhetsorienterad support system-, register- och faktureringsfrågor

För att lyckas i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt, ett noggrant öga för detaljer och kan prioritera samt fokusera på de i stunden viktigaste arbetsuppgifterna. Du har ett eget driv och en förmåga att leda dig själv och att stötta dina kollegor. Du tycker om att ta eget ansvar och kan effektivt driva ditt arbete framåt. På jobbet bidrar du med positiv energi, god samarbetsförmåga och ser möjligheter snarare än problem. Rollen har breda kontaktytor för support både internt och externt och därför ser vi att du som söker är lösningsorienterad med hög känsla för service.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons