OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

Quant är världsledande inom industriellt underhåll. I över 30 år har vi förverkligat den fulla potentialen av underhåll för våra kunder. Från att inkludera god säkerhetspraxis och bygga rätt underhållskultur, till att optimera underhållskostnader och förbättra anläggningens prestanda – våra medarbetare gör skillnad! Vi brinner för underhåll och är stolta över att se att vi uppnår våra kunders mål på det mest professionella sättet. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi finns över hela världen inom ca. 90 anläggningar och är ca 3400 anställda. Vill du bidra till att utveckla människor och en hållbar organisation hos en världsledande aktör inom industriellt underhåll? HR teamet hos Quant Region Europa söker en driven, erfaren och självgående HR Business Partner som trivs i en utvecklande och snabbväxande miljö. Om rollen: Som HR Business Partner hos Quant har du en spännande och omväxlande verksamhetsnära roll där du kommer arbeta brett med samtliga områden inom HR på såväl operativ som strategisk nivå. Ditt huvudsakliga uppdrag är att vara en affärspartner till våra chefer där du erbjuder kvalitativt HR-stöd i allt från rekrytering, Employer Branding, arbetsrättsliga frågor, facklig samverkan, People- och talent management till ledar- och organisationsutveckling, hälsa- och säkerhet, lön- och kompensation. I denna roll kommer du även att ingå i ledningsgruppsarbetet hos några av våra siter. I din roll får du möjlighet att leda initiativ och projekt som syftar till att förbättra våra HR- processer samt proaktivt forma våra arbetssätt i linje med Quants HR-strategi, både självständigt och i samarbete med övriga HR- teamet. Du agerar chefsstöd som coachar, inspirerar och utmanar våra chefer för att främja en högpresterande och affärsdriven verksamhet med rätt kompetens och engagemang utifrån Quants värderingar och mål. Du ingår i ett HR team inom regionen och kommer även att samarbeta med HR kollegor från andra regioner/länder. Du rapporterar till HR Manager Europe & Middle East. Vem söker vi? Du har en högskoleexamen som personalvetare alternativt annan relevant utbildning. Du har 3-5 års erfarenhet inom liknande roller och känner dig trygg i din kompetens. Du har en positiv inställning till förändring och ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi ser att du är erfaren att arbeta i Office 365 och har goda systemkunskaper. Då verksamheten arbetar inom flera kollektivavtalsområden är du bekväm i att tolka och förstå olika avtal. Erfarenhet av chefsutveckling och bedriva projekt inom HR är meriterande. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen ser vi att du kan arbeta självständigt och besitter förmågan att vara noggrann, strukturerad och samtidigt proaktiv och driven i en snabbrörlig miljö. Du är en relationsbyggare som är bra på att samarbeta och kommunicera med andra inom och utanför organisationen. Du är bra på att kombinera strategiskt arbete med praktiskt, operativt arbete för att nå uppsatta mål. Att vara nyfiken och ha mycket energi och driv är några av dina främsta egenskaper, samtidigt som du har respekt för dina kollegor och hög integritet. Du gillar att ha stort eget ansvar men också att kunna bolla frågor prestigelöst med dina kollegor. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska och uppskattar en snabbväxande internationell miljö.  Vårt erbjudande Du får möjlighet att utvecklas och växa i ett innovativt och stabilt företag. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell där du har ditt hemmakontor på vår site i Ludvika, har möjlighet att arbeta hemma 1-2 dagar i veckan och där du reser ut till våra siter i Sverige några gånger per månad. Du har tillgång till förmånliga försäkringar, friskvårds bidrag etc.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons