OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Vi söker just nu en driven Digital Marketing Manager för Norden att ansluta till det nordiska marknadsföringsteam. I den här rollen får du i uppdrag att utveckla och genomföra marknadsföringsstrategier med målet att driva intäktsökning och kundanskaffning. Dina ansvarsområden inkluderar att övervaka kontinuerlig digital tillväxt, optimera trafik, omvandla besökare till kunder, hantera alla aspekter av CRO (Conversion Rate Optimization), genomföra A/B-tester, analysera data, hantera SEO-insatser och hands-on hantera kampanjer baserat på räckvidd, konvertering, SQL och ROI. Detta tillsammans med att balansera och samordna olika digitala kanaler för enhetlig marknadsföring över Norden. Rollen innebär att både jobba hands-on och med den övergripande strategin över alla nordiska länder. Detta är en heltidsanställning med konkurrenskraftig ersättning och förmåner.


UPPGIFTER OCH ANSVAR

Utveckla och genomföra marknadsföringsstrategier som överensstämmer med företagets mål och syften.

Samarbeta med tvärfunktionella team för att skapa integrerade marknadsföringskampanjer, inklusive korsförsäljningsinitiativ, nuvarande kundkommunikation och uppsäljningsprogram.

Generera försäljningspipeline genom riktade kampanjer, lead nurturing-program, efterfrågan generering, regionala evenemang/mässor och engagerande innehåll.

Genomföra marknadsundersökningar och konkurrensanalys för att identifiera trender och möjligheter.

Bygga och upprätthålla en stark förståelse för våra B2B SaaS-produkter, målgrupper för kunder, konkurrensanalys och branschsegment.

Skapa engagerande innehåll och kampanjer som resonanserar med målgrupper och bygger positiv varumärkeskännedom.


KVALIFIKATIONER

Kandidatexamen i marknadsföring, företagsekonomi eller relaterat område.

Minst 5 års erfarenhet inom B2B- och/eller SaaS-marknadsföring.

Erfarenhet av att ha arbetat med marknadsföring över Norden föredras.

Starka skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter på engelska och svenska.

Utmärkt kunskap om MS Office-verktyg.

Stark förståelse för marknadsföringsmetriker, analys och förmåga att analysera och optimera kampanjer.

Erfarenhet av att producera flerkanalsmarknadsföringsplaner för att driva efterfrågan och bygga försäljningspipeline.

Självsäker i samordningen av utvecklingen av innehåll internt och externt via en byrå, viss copywriting och innehållsskapande förmågor föredras.

Plats: Sverige (Norden) - hybridarbete.



Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons