OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida poolia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Nu har vi den perfekta möjligheten för dig som vill arbeta i både en operativ och administrativ roll i en framåtsträvande verksamhet. Edströms Verktyg AB förstärker nu sitt team och söker därmed nu efter en nyfiken och strukturerad Produktadministratör med tidigare erfarenhet inom PIM-system. Tjänsten är på konsultbasis under 10 månader med goda möjligheter till förlängning. Önskat startdatum är i maj. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som Produktadministratör är din främsta arbetsuppgift att operativt arbeta och upprätthålla verksamhetens produktadministration och arbeta i det befintliga PIM-systemet Inriver. Du kommer ansvara för att ta fram och administrera nödvändig och kommersiell information kring samtliga av Edströms Verktygs produkter och göra dessa redo för publicering på Edströms e-handel. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att administrera beskrivningar av verksamhetens produkter samt uppdatera information vid utveckling av produkterna. I din roll är det även av vikt att ständigt hålla dig uppdaterad kring vad som händer på marknaden inom verksamhetens olika produktsegment. På Edströms Verktyg AB blir du en del av ett härligt prestigelöst team som tillsammans vill driva försäljning och förbättringar framåt. Här får du en möjlighet att tillsammans med dina kompetenta kollegor påverka produktsegmentet i en verksamhet med korta beslutsvägar. I denna roll arbetar du nära verksamhetens e-handelskoordinator, produkt- och segmentansvarige samt även VD och inköpsavdelning. Vem är du? Vi ser gärna att du har: • Tidigare erfarenhet av att arbeta med produkter i en administrativ roll. • Erfarenhet i Inriver eller liknande PIM-datasystem. • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. • Grundläggande kunskaper i Photoshop För att trivas i rollen är du som person nyfiken, prestigelös och trivs i en administrativ roll. Då vardagarna kan variera och se olika ut från dag till dag ställer det höga krav på din förmåga att kunna organisera, prioritera och vara självständig i din roll. Vidare har du ett inre driv och tycker du om att vara sambandet mellan flertalet kontaktytor. Om verksamheten Edströms är en ledande leverantör av Maskiner, Verktyg och Service till svensk industri och byggsektorn. De är ett Jönköpingsbaserat familjeföretag som förser hantverks- och industrikunder över hela Sverige med verktyg och förnödenheter. De har en stark framtidstro och satsar nu för att ytterligare stärka deras digitala position inom e- handeln och uppkopplade lagermaskiner som sätter deras kunders behov och önskemål i främsta rummet. Bra för dig att veta: • Placeringsort är på huvudkontoret i Jönköping. • Du rapporterar till VD. • Arbetstider är vanliga kontorstider måndag – fredag. • Vid eventuella frågor: Kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons