OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi två nya kollegor som ska arbeta som bemanningsadministratör i våra Bemanningsenheter Sydväst eller i Nordost i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen. En av tjänsterna är en tillsvidareanställning och en är ett föräldravikariat. Bemanningsenheterna ligger under HR och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vi är ett gäng hårt arbetande personer vars främsta uppdrag är att förse våra verksamheter med timavlönade när ordinarie personal är frånvarande. Vi har ett tätt samarbete både inom vår egen enhet och även utåt mot verksamheterna vi bemannar. Det höga tempot vi arbetar i leder till att vi har högt i tak och alltid en kollega tillgänglig att snabbt kunna bolla med när det behövs. I rollen som bemanningsadministratör ansvarar du över dessa arbetsuppgifter: - Du bokar timavlönad personal i vårt system Time Care Pool. Både behov som behöver lösas med mycket kort varsel och planerad frånvaro längre fram i tid. - Du har direktkontakt via mejl samt telefon med både timavlönad personal och de verksamheter vi bemannar. - Ansvarar över löneadministration för de timavlönade. - Stöttar de timavlönade och verksamheternas chefer i frågor kring lön, arbetstider, bokningar och IT-stöden Time Care Pool och Personec. Din arbetstid är måndag till fredag och varierande mellan tiderna 06:30-16:00. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad högskoleutbildning som personalvetare eller annan likvärdig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom administration, rekrytering och/eller bemanning. Vi använder oss av IT-systemen Time Care Pool och Personec, därför är det självklart meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa, men det viktigaste är att du har god datorvana samt kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Inom Bemanningsenheterna strävar vi alltid efter att ge utmärkt service till våra verksamheter och timavlönade. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad, strukturerad och har ett flexibelt arbetssätt där du kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Rollen kräver att du kan samarbeta men också att du kan arbeta självständigt och driva egna processer. Vi ser också gärna att du har nära till skratt, då vi tycker att det är viktigt att man har roligt på jobbet! Rekryteringen sker löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig: • Trygg anställning med goda anställningsvillkor • Karriärmöjligheter • Internutbildningar • Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter • Introduktion vid nyanställning • Heltid med möjlighet till deltid • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons