OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor på ett mycket centralt läge i Göteborg. Det är lätt att ta sig till oss då kontoret ligger ett stenkast från Korsvägen och Avenyn. Ett 30 tal anställda sitter i våra vackra och luftiga lokaler, rikt utsmyckade med vacker konst och mattor. Här är det lätt att trivas! Om tjänsten Du blir en del av ett mindre HR-och löneteam som tillsammans hanterar mellan 750 – 1200 löner. Teamet arbetar tätt ihop för att på bästa sätt stödja organisationen i HR- och lönerelaterade frågor. Då vi är en servicefunktion som är väldigt viktig för hela den svenska hotellverksamheten är det meriterande om du tidigare har arbetat inom service. Vi följer kollektivavtalet HRF och Unionen med Visita som arbetsgivarorganisation. Som löneadministratör ansvarar du självständigt för löneprocessens alla delar och stöttar våra chefer på våra hotell runtom i Sverige i HR och- lönefrågor. Du kommer att hantera lön för både kollektivanställda och tjänstemän och du tolkar kollektivavtal inom hotell & restaurang. Arbetsuppgifterna innefattar att kontrollera löneunderlag, ta fram statistik och rapporter, följa upp skattelagstiftningen samt hanterar ärenden från chefer och medarbetare runt om i organisationen kring. Du bidrar också aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete. Utöver förmånen att jobba i en härlig verksamhet med fantastiska kollegor erbjuder vi även kostförmån och friskvårdbidrag. Vi sitter i trevliga lokaler i närheten av Korsvägen och Avenyn och eftersom vi trivs att arbeta tillsammans så ses vi på kontoret varje dag. Arbetstiderna är kl 8-16.30. Vem är du? För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenheter av att arbeta i löne- och ekonomisystem och en god förståelse för kopplingen mellan Lön, HR och ekonomi. Du gillar ordning och reda, är noggrann och levererar i tid. Du ser till att hålla dig uppdaterad kring lagar och regler inom området och du gillar att optimera och kvalitetssäkra löneprocessen, genom att nyttja system och finna kvalitetssäkra lösningar. Du triggas av att hitta lösningar på problem och har lätt för att förstå program och system.   Då du har många kontaktytor krävs att har du lätt för att kommunicera och samarbeta. Du tar självständigt ansvar och är stresstålig. Som person är du positiv och nyfiken och bidrar med stort engagemang och humor på arbetsplatsen. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministration och/eller likvärdig erfarenhet. Du har goda systemkunskaper och gärna erfarenhet av olika tidrapportering- och lönesystem. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete. I rollen som HR- och löneadministratör får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många härliga kollegor alltifrån Umeå i norr till Malmö i söder. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning.  Vi jobbar med löpande urval och kan därför komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte, utan skicka din ansökan redan idag! Vi kommer att genomföra våra första intervjuer under mars och början av april. Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons