OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Låter det spännande att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir precis det som de drömmer om? Då är rollen som Bostadsuthyrare hos oss på Heimstaden, något för dig! Då en av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar internt söker vi nu en ny kollega som vill axla rollen som Bostadsuthyrare till vårt kontor i Täby för att fortsätta skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Heimstaden i Stockholm förvaltar cirka 8000 lägenheter och uthyrarteamet består av sex kunniga kollegor. Du kommer att ansvara för att hyra ut våra bostäder i norra delen av Stockholm. Arbetsuppgifter I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster och du blir den som ska sälja in våra bostäder till potentiella blivande hyresgäster. Du kommer bland annat arbeta med köhantering, upprättande av hyresavtal, publicera lediga lägenheter och parkeringsplatser på vår hemsida, boka och genomföra visningar, nyckelhantering, dokumentation samt övrig förekommande administration. För att trivas hos oss gillar du att arbeta självständigt och jobba mot de mål som finns uppsatta. För dig är kollegorna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten med Heimstaden. Du kommer jobba nära Fastighetsförvaltningen och ingå i ett team med Bostadsuthyrare i regionen. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av service och kundkontakter. Har du studerat något inom fastighetsbranschen eller har erfarenhet av att arbeta med bostadsuthyrning eller liknande inom branschen är det meriterande! Du är van vid att arbeta i MS Office och tar enkelt till dig nya system. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera och prioritera och är drivande som person. Det är viktigt att du har bra social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och håller vad du lovar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Körkort med B-behörighet är ett krav. Heimstaden Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.  Ansökan Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 3 april. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons