Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Är du en entreprenöriell & målinriktad person med passion för affärer? Vill du arbeta på ett nationellt bolag som ligger i absoluta framkanten i Sverige inom Telekommunikation, Dokumenthantering, Mötesteknik, IT och Kontorsmöbler? Då ska du ansöka som Franchise tagare på Gekomm AB. Gekomm AB tillhandahåller expertis och unika, tekniskt avancerade, hållbara och framtidssäkra B2B-lösningar. Gekomm AB produkter och tjänster används primärt av verksamheter inom kontor, små/medelstora företag. Om tjänsten Nu startar vi nytt kontor i Göteborg & är ute efter vår nya ledare som ska representera oss i regionen. Vi söker en entreprenöriell franchise tagare som kommer att starta upp, leda, planera och verkställa Gekomm AB fungerande försäljningsstrategi i Göteborg. Som Franchise tagare har du det övergripande resultatansvaret för verksamhetens försäljning i Göteborg och driver arbetet både operativt och strategiskt. Tillsammans med ditt team har du fokus på affärsutveckling av befintliga och nya kunder. Du kommer arbeta nära marknadsavdelningen och andra funktioner i bolaget som VD, delägare och administratör. Som Franchise tagare har du bland annat följande arbetsuppgifter och ansvar: - Resultat- och budgetansvar - Planering och uppföljning av bolagets försäljningsstrategi och aktiviteter - Rekrytering - Leda och utveckla teamet - Driva och utveckla försäljningen - Offert- och avtalshantering samt uppföljningar - Samarbete med Marknadsavdelningen - Identifiera nya potentiella affärer och branscher - Eget budgetansvar från första månaden Du kommer att ingå i ledningsgruppen och förväntas att engagerat delta i aktuella ledningsfrågor och ta ett gemensamt ansvar för bolagets strategiska arbete. Du rapporterar till VD samt delägare och rollen är baserad i Göteborg. Personlighet Vi söker dig som är driven, entusiasmerande och har förmåga att utveckla dina ansvarsområden och dina medarbetare. Du är strukturerad, affärsmässig och har en förmåga att utveckla goda och långsiktiga relationer med din omgivning. Du är van att bygga upp framgångsrika team, har ett starkt driv och erfarenhet inom försäljning som lätt smittar av sig på omgivningen. Du har även förmågan att skapa förtroende internt och externt. Andra ledord som värdesätts är prestigelöshet, noggrannhet, lojalitet och transparens. Nedan följer några av egenskaper och kunskaper för att klara rollen. - Dokumenterad erfarenhet som Försäljningschef - Erfarenhet av att arbeta med teknisk B2B lösningsförsäljning - Vara noggrann och strukturerad - Målorienterat arbetssätt som skapar engagemang och driv - Stark på att kunna prioritera - Meriterande om du har erfarenhet av att bygga/utveckla försäljningsorganisationer. Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande och vara flytande i svenska och engelska, både tal och skrift. Villkor - Fastlön -Förmånsbil -Eget budgetansvar -Heltid

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons