OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-17

ARC Solutions är ett Helsingborgsbaserat tillverkningsbolag som arbetar inom Dentalbranschen. Kunderna är främst tandlaboratorium som erbjuds tillverkning av individanpassad protetik, service i olika former samt utbildning. Huvudmarknaden är Sverige men England, Tyskland, Italien, Australien och USA ökar löpande. Bolaget ligger på Berga med 800kvm tillverkning. ARC Solutions har för närvarande 14 medarbetare och förväntas växa ytterligare de närmaste åren.

ARC Solutions ägs av implantatbolaget Neoss och bolagen arbetar väldigt integrerat med varandra. Neoss Norden har kontor i Göteborg och huvudkontoret finns i Harrogate, England. Neoss har dotterbolag runt om i världen och befinner sig i en väldigt expansiv fas.

Nu söker vi ett vikariat då en av våra medarbetare går på föräldraledighet till ca augusti 2025. Så anställningen sträcker sig drygt 16 månader. Detta till vårt lager som hanterar alla våra inkommande och utgående order.

Arbetsbeskrivning

På Arc Solutions tillverkar vi egna produkter till dentalindustrin i Sverige och globalt. Tillverkningen sker i olika steg (ordermottagning, scan/design, CADCAM, Maskin/tillverkning, kvalitetskontroll, utleverans/logistik), de olika stegen är beroende på produkt men oavsett är det ett lagarbete med olika kompetenser inblandade.

Jobbet innebär att skapa order på alla inkommande arbete, packa diverse tillbehör och när produkterna är klara så skall de packas, skickas och faktureras.

Utöver det så sköts även ordermottagning/customer service via telefon och mail.

Då produkterna är individanpassade så är varje fall unikt. Vi arbetar med korta ledtider, 1-3 dagar, och volymerna skiljer sig åt dag för dag vilket innebär att arbetsbelastningen varierar mycket, vilket kräver att man har en flexibel inställning, ha hög kapacitet och stresstålighet under vissa dagar/perioder.

Ett krav är att man tidigare arbetat i något order/affärssystem så man förstår grunderna i att skapa och leverera order. Våra order kommer digitalt via vår Webshop eller via mail. Arbetsflödet sker därefter väldigt digitalt vilket kräver att man har grundförståelse för att flytta filer etc i mapp strukturer på olika servers. Alltså man behöver ha bra datorvana.

Arbetet är dagtid måndag till fredag med start enligt överenskommelse, men ca 1 maj.

Lämplig bakgrund

Kravet är att man förstår systematiken i ett order/affärssystem. Kan vara att man tidigare arbetat i customer service där orderläggning ingår, eller arbetat på lager med vana i att hantera order/affärssystem.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, där driv och engagemang är viktiga egenskaper. Du behöver en flexibel inställning och får gärna vara kreativ och gilla att komma med egna lösningar på problem.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vill du ha mer info eller skicka ditt Cv. Hör av er till VD [email protected] eller Site Manager [email protected]

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons