OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida samat.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-15

Vi söker en administrativ planerare till Helsingborg!

Vi erbjuder

Du kommer ingå i ett motiverat team med 3 härliga kollegor tillsammans med en teamleader som har en bra sammanhållning och har högt i tak. Du kommer få en gedigen introduktion och regelbunden kompetensförsörjning och få möjlighet att växa i din roll. Att må bra är viktigt för oss på Samat och därför erbjuder vi förmåner så som friskvårdsbidrag och rikskort.

Din nya tjänst

I början av din tjänst kommer du huvudsakligen jobba administrativt som sedan kommer gå över till att planera, leda och fördela jobbet till våra chaufförer. I denna tjänst är du spindeln i nätet och jobbar aktivt för att förbättra och utveckla verksamheten tillsammans med våra chaufförer och kunder.

Några arbetsuppgifter är

  • Administration
  • Kundrapportering
  • Lägga in ordrar
  • Avstämning inför fakturering
  • Regristrera arbetstider
  • Registrera avvikelser i E-manager
  • Schemalägga och bemanna fordon efter förutbestämt behov
  • Daglig avstämning med kunden, ta emot och godkänna bokning
  • Bemanna fordon efter kundens behov utan att bryta mot gällande lagar och regler
  • Åkaravräkningar
  • Bokning av färjor
  • Attestera arbetstid
  • Registrering av avikelser mot planering till kund för bulk
  • Koordinera verkstadsbokningar med kundens fordonsansvarig och transportplanering
  • Arbeta proaktivt med att ta emot och hantera felanmälan för kundtankar, trailers och dragbilar
  • Bidra med framåtanda och arbeta för att motivera personalen
  • Följa upp daglig tillsyn och göra Pree-check på bilarna samt efterlevnaden på PPE(skyddsutrustning)
  • Telefonbevakning under kvällar och helger

Vem är du?

Vi ser att du är en ödmjuk, lyhörd och positiv person med ett stort engagemang. Du har en god social förmåga som är tydlig gentemot chafförer och en vilja att ge våra kunder en bra och snabb service. Att vara systematisk, noggrann och strukturerad är naturligt för dig. Dina kunskaper inom Office men framför allt Excel är mycket goda och det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av transportbranschen. Vi kommer lägga stor vikt vid rätt personlighet i denna tjänsten.

Dina färdigheter

  • Erfarenhet av adminitration och schemaläggning
  • Gymnasiekompetens
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • God datorvana av Office

Meriterande färdigheter

  • Erfarenhet från Åkerinäringen
  • Erfarenhet av trafikledning- planering
  • Erfarenhet av arbetsledning
  • ADR kunskap

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, skicka in redan idag då urval sker löpande!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons