OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-14

Precis som du, har vi på Kontek passion för allt som rör HR! Våra smarta webbaserade och flexibla lösningar hjälper tusentals arbetsgivare till en enklare vardag. Nu finns en unik möjlighet för dig att söka drömjobbet hos oss på Kontek. För visst kan det inte bli drömmigare än att få jobba med HR i en organisation där även affären kretsar kring just HR :) ARBETSUPPGIFTER Som People & Culture Specialist blir du involverad i hela HR området men får ett extra stort ansvar att stötta våra ledare i deras rekryteringar. Du är också den självklara personen att skapa onboarding i världsklass. Dessutom får du det extra spännande uppdraget att driva och kvalitetssäkra uppbyggnaden av vårt employer brand. Det innebär att skapa en strategi, initiera, planera samt genomföra målgruppsbaserade kampanjer, representera företaget på mässor osv. Du arbetar i nära samarbete med mig, Cecilia Lindh, som också blir din närmaste ledare utifrån från min roll som HR Manager. Tillsammans driver vi Kontek mot vår vision Most Preferred Workplace. Jag har bred HR erfarenhet och kommer göra allt jag kan för att du ska växa och utmanas. I takt med att du växer in i rollen axlas ansvaret upp och du kan komma att driva projekt inom exempelvis kompetensutveckling, interna kanaler/forum, workplace mobility, förebyggande friskvårdssatsningar eller liknande. Vi behöver vara på tårna och agila och ha en gemensam bild av vad en framåtlutad och närvarande HR-funktion på Kontek är. Så du som söker en klassisk standardiserad HR-roll kommer inte att trivas med mitt ledarskap :) Vårt samarbete kommer att bygga på tillit, prestigelöshet och enkelhet. Vi tar vårt jobb, mål och ansvar på största allvar i en kontext av öppna dialoger och mycket skratt! Kontek är en del av Visma och med anledning av det har vi ett stort lättillgängligt HR-nätverk inom koncernen att hämta stöttning och inspiration från. Sen har vi ju givetvis ett stort kompetent gäng Kontek-kollegor med domänexpert inom HR-processernas alla olika delar. KVALIFIKATIONER Du har med dig ett par års arbetslivserfarenhet från en roll inom HR, där du fått insyn i flera HR-processer. Du har arbetat självständigt med rekryteringar från början till slut och är van vid kontakt och samarbete med ledare. Extra plus om du har arbetat med något testverktyg och på så sätt har vana att återkoppla testresultat. Har du dessutom erfarenhet från service och kundkontakt är det något vi värdesätter högt. Du har en kandidatexamen från PA-programmet eller motsvarande. Som person är du energifylld, prestigelös och enkel att samarbeta med. Du är handlingskraftig, ansvarstagande och med naturlig fallenhet för att bygga tillit. Du kan det där med att skapa och förvalta relationer, och balanserar tydliga förväntningar med en service i världsklass med fingertoppskänsla. Du har förmågan att hantera och koordinera flera saker parallellt och tack vare din tidigare arbetslivserfarenhet har du hittat rätt i din egen kompass när det gäller att prioritera. Du är van att driva projekt självständigt och har förmågan att ta in ny kunskap, men tvekar inte att fråga där du känner dig osäker. Du tar saker i mål med förståelsen för att slutresultatet inte alltid blir exakt vad som var tänkt från början. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att kommunicera med professionell framtoning både i tal och skrift. Vi ser fram emot att veta mer om dig och hoppas vi kan vara en perfect match för varandra. Bifoga ett CV eller länk till din Linkedinprofil samt ett par rader om vad som gör dig nyfiken på tjänsten. Så hörs vi framöver! ÖVRIGT Kontek är ett specialistbolag med produkter och tjänster för hela löneprocessen. Vi fortsätter inkludera smart teknik i lönearbetet och erbjuder helt webbaserade, flexibla lösningar för löneadministrationen. Våra kraftfulla program inom löne-, tid- och reseredovisning hjälper tusentals företag och organisationer till en smidigare lönehantering. Vi erbjuder även outsourcing för kortare eller längre perioder samt support och utbildning. Kontek ingår i Vismakoncernen och har varit verksamt i lönebranschen sedan 1934. Vi har cirka 170 medarbetare i Stockholm, Göteborg, och med huvudkontor i Ljungby. Tjänsten har placeringsort Ljungby, men givetvis har du möjlighet att arbeta en viss del på distans. Hos oss balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv. Som medarbetare på Kontek blir du en viktig resurs och får möjlighet att göra skillnad. Kontek är mitt i en spännande resa där du och din erfarenhet blir en viktig del.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons