OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-14

Kundtjänstfunktionen är en del av enheten för registratur, kundtjänst och myndighetsarkiv, som är en viktig stödfunktion för hela myndigheten. Vi behöver förstärkning av en kundtjänsthandläggare med placering i Täby, Marieberg Stockholm eller i Härnösand. Som kundtjänsthandläggare på Riksarkivet har du en viktig roll i att stötta både myndigheten och allmänheten i frågor till oss. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team av kundtjänsthandläggare spridda över landet som hanterar kundbemötandet för hela Riksarkivet. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att svara på inkommande samtal och mejl om våra arkivbestånd, frågor kring utlämnande av allmän handling, handläggningstider samt öppettider. Du kommer att vägleda människor i våra digitala tjänster och till samhällsviktig information som finns i våra arkiv. Då myndigheten är i en utvecklingsfas där vi ser över rutiner och arbetssätt för att effektivisera vår service så kan du även bli en del av olika utvecklingsprojekt utöver din tid i kundtjänsten. Vi söker dig som har • Erfarenhet av att ha jobbat i en service- och vägledande roll inom offentlig sektor • God datorvana • Goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Kunskap om offentlighets- och sekretesslagen Det är meriterande om du har • Högskolepoäng i arkiv-och informationsvetenskap eller likvärdig arbetslivserfarenhet • Arbetat i utvecklingsprojekt Om dig som person Som person är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är flexibel, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Placeringsort är Täby, Marieberg Stockholm eller Härnösand Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning och provanställning på 6 månader. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Ansök senast: 2024-04-04 Om Riksarkivet Riksarkivets viktigaste fråga är att säkra att information förblir autentisk, tillgänglig och användbar idag och för framtida generationer. Teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Vårt uppdrag är att säkerställa samhällets arkivinformation och göra den möjlig att använda över tid. Tillgång till kulturarv och autentisk information som kan användas i forskning, rättsskipning och för allmänhetens insyn är grundläggande i vårt demokratiska samhälle. Du kan läsa mer om oss och våra uppdrag på riksarkivet.se. Inför rekryteringsarbetet har Riksarkivet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons