OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida falun.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-14

Vill du arbeta med fastighetsförvaltning på Lugnet - en av norra Europas mest unika anläggningar? Har du relevant utbildning eller erfarenhet av fastighetsförvaltning och god kunskap gällande avtal och upphandlingar?  Då kan du vara den vi söker! Hos oss får du arbeta i en fantastisk miljö på Lugnetområdet med närhet till både natur och friskvårdsmöjligheter. Tillsammans med dina kollegor på Lufab kommer du även att spela en viktig roll inför skid-VM 2027 som arrangeras i Falun.  Vi söker nu en fastighetsförvaltare till Lugnet i Falun AB. I den här rollen kommer du att vara lite av spindeln i nätet, ha många kontaktytor och arbeta i tätt samarbete med dina närmsta kollegor. Lugnet i Falun AB (Lufab) är ett helägt kommunalt fastighetsbolag som har till uppdrag att äga, förvalta och utveckla fastigheter och anläggningar inom Lugnetområdet. Som fastighetsförvaltare hos oss kommer du inte bara att arbeta i en inspirerande miljö utan också välkomnas av ett prestigelöst och öppet klimat med engagerade medarbetare. Din trivsel är viktig för oss och du har stora möjligheter att påverka din egen fortsatta utveckling. Lugnet är en av Europas större evenemangs- och idrottsanläggningar. Normalt pågår här aktiviteter varje dag året runt. På Lugnet kan du utöva fler idrotter än på någon annan arena. Här samsas idrottsutövare, från motionär till elit, ett rikt föreningsliv, många evenemangsaktörer, Faluborna och besökare i stort.  Läs mer om Lugnet och Lugnet i Falun AB på: https://www.lugnet.se/om-lugnet/lugnet-i-falun-ab.html Välkommen med din ansökan!  Arbetsuppgifter Som fastighetsförvaltare hos oss på Lufab kommer du att ha en omväxlande roll där du får bidra med dina expertkunskaper samtidigt som du kommer att ha insyn i bolagets alla arbetsuppgifter. I denna roll kommer du att ha många kontaktytor, bl.a. med hyresgäster och representanter från Falu kommuns förvaltningar. Du kommer att ingå i ett mindre team som tillsammans med dig kommer att bestå av 8 personer med olika expertis. Inom teamet kommer ni att ha ett nära samarbete där ni hjälps åt i olika frågor.   I rollen ingår att vara ansvarig för bolagets avtal, till exempel hyresavtal, arrendeavtal och ramavtal. Det innebär bl.a. att bevaka tidpunkt för när avtal går ut, ska sägas upp eller omförhandlas, vilka ramavtal som behöver upphandlas eller kan direktupphandlas samt att ansvara för uppföljning och utvärdering av avtal. Vi har också för avsikt att bygga upp ett nytt system för vår interna avtalshantering där du kan komma att ha en viktig roll. I rollen ingår också viss omvärldsspaning, t.ex. kopplat till marknadshyra/marknadspris. Du kommer att samarbeta med vår drift- och fastighetstekniker i olika frågor, tex. när det gäller fastighetsförvaltning eller underhållsplaner. Kvalifikationer För rollen krävs: - Högskoleutbildning med relevant inriktning alternativt mångårig arbetslivserfarenhet från område som arbetsgivaren bedömer är relevant för rollen - Erfarenhet från att ha arbetat med avtalshantering och upphandling - God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LoU) - God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift - God förmåga att använda dator som arbetsredskap och av att använda Officepaketet Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs i en roll där du får ha många kontakter, skapa relationer och bygga samarbeten med olika aktörer. Du är en person som agerar förtroendeingivande och bemöter andra på ett öppet och välkomnande sätt. Vidare har du god samarbetsförmåga och trivs i en roll där du ibland får stötta dina kollegor med andra arbetsuppgifter än de du vanligtvis har. Vi ser därför att du också är flexibel och snabbt kan ställa om och anpassa dig till nya omständigheter.   Som fastighetsförvaltare behöver du ha förmågan att initiera, driva och följa upp verksamhetens utveckling samt ta nödvändiga beslut när det behövs. Du har ett strukturerat arbetssätt där du nyttjar resurser effektivt, följer upp hur arbetet går och ser till både kort- och långsiktiga mål. Vi ser också att du är en utvecklingsinriktad person som tar vara på de möjligheter som finns samtidigt som du ser till verksamhetens uppdrag och prioriteringar. Du har ditt fokus på det som skapar mervärde för vår verksamhet och för våra kunder. Meriterande kvalifikationer - Högskoleutbildning med inriktning mot bygg- och fastighetsbranschen - Erfarenhet från liknande roll Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kan komma att efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg vid senare tillfälle. Kontaktuppgifter Maria Andersson, VD för Lufab, mail: [email protected] Linda Strömberg, HR-specialist, tel. 023-824 16, mail: [email protected] Övrigt Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet. Lugnet i Falun AB använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Även arbetsprov kan förekomma. Vi tar endast emot ansökningar via rekryteringssystemet i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Kontaktinformation Maria Andersson, VD Arbetsplats Lugnetvägen 83 791 83 Falun

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons