OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-14

Är du en senior redovisningskonsult redo för nya utmaningar? Skulle du beskriva dig som en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Nu finns möjligheten att ansluta till vårt team i Torslanda!

Om tjänsten

Som Kontorschef/Service Manager kommer du ha det övergripande ansvaret för kontoret och vårt team om 5 personer. Viktigt för oss är hög trivsel hos medarbetarna och nöjda kunder vilket du som ledare dagligen har högst upp på agendan. Som ledare kommer du ha en viktig roll i att både utveckla verksamheten och att skapa trygghet i organisationen. Affärsmässighet och ett ständigt förbättringstänk är viktiga faktorer för att nå framgång. Det är även av största vikt att du är en ledare som har ett coachande förhållningssätt, förmågan att lyssna, entusiasmera och leda.

En stor del av ditt arbete kommer vara att utveckla medarbetarna och aktivt bidra i arbetet med att utveckla vår kultur. Du, tillsammans med ditt kontor, kommer att ha tydliga mål att jobba mot och som ledare ansvarar du för planering, genomförande, uppföljning och feedback.

Talenom arbetar efter ledorden mod, omtanke och vilja som genomsyrar allt vi gör. Målsättningen är att hela tiden försöka bli lite bättre än vad vi var i går.

Vi söker dig som har:

  • Relevant utbildning från universitet eller högskola alternativt relevant arbetslivserfarenhet i kombination med ledarskapsutbildningar
  • Goda kunskaper inom redovisning och vår bransch
  • Erfarenhet som ledare med budget och personalansvar
  • Ett entreprenöriellt tankesätt och goda referenser kopplat till ledarskap
  • Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska
  • Goda kunskaper i engelska, eftersom vi är ett internationellt företag

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet och intresse av att arbeta och leda förändringsprojekt med digitalisering och automatisering

Vi är ett entreprenörsdrivet företag där du förväntas vara drivande, självgående och vågar fatta beslut. Personer i din omgivning ser dig som en relationsbyggare som bidrar till en bra arbetsmiljö, både genom din kompetens och personlighet. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och har god analytisk förmåga. Det är viktigt att du har förmågan att ta tag i saker och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer bidra till att skapa både strukturer, arbetssätt och kultur och ser det som en självklarhet att samarbeta i dessa frågor och att involvera medarbetarna i utvecklingsarbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Talenom

Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.

Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg.

Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv.

Ansökan

Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval sker löpande.

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning

Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Pemer, Rekryteringsspecialist, [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons