OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Mårbackagatan är ett nybyggt äldreboende som innehåller 110 platser, fördelat i mindre enheter med närhet till fina och rymliga utrymmen för samvaro och gemensamma aktiviteter. Verksamheten har avdelningar för både somatik- demens- samt korttids. I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du tillsammans med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Beskrivning av tjänsten Som biträdande verksamhetschef kommer du ha fördelade ledningsuppgifter enligt HSL samt ha ett personalansvar för en del av medarbetargruppen (som idag består av medarbetare på avdelningar för korttidsboende). Vidare ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Tjänsten är tillsvidare och 100%. Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Det här kan vi erbjuda dig - Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller - Utbildningar - Utvecklingsmöjligheter - Karriärvägar - Personalförmåner - Trygga anställningsvillkor - Digitala arbetsverktyg - Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete - Platt organisation med korta beslutsvägar Kvalifikationer Högskoleexamen inom sjuksköterskeprogrammet eller annan legitimerad utbildning inom hälso- och sjukvård. Du har minst 2 års erfarenhet inom äldreomsorg och gärna erfarenhet i arbetsledande befattning. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du ska ha förmågan att leda andra prestigelöst genom delaktighet. Du har förmåga att skapa engagemang och du är bra på att motivera dina kollegor. Du ska vara självständig men tycka om att tillsammans med kollegor utveckla och hitta nya lösningar. Du har lätt för att ge och ta emot feedback. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons