OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida ludvika.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Är du den vi söker? Är du en engagerad person som vill göra skillnad? Vi söker dig som brinner för att utveckla och utmana det befintliga, inom ett område där ditt arbete är av största vikt för samhället. I en tjänst som är både rolig och spännande, erbjuder vi dig en unik chans att vara med och påverka morgondagens socialtjänst.   Arbetsplatsen  Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Ludvika har ca 100 fantastiska medarbetare och är organiserad i en övergripande verksamhetsledning och fem enheter: Utredningsenheten, Stöd- och försörjningsenheten, Familjehem- och familjerättsenheten, Öppenvårdsenheten samt Serviceenheten. En styrka inom IFO är närheten till varandra och samverkan mellan våra olika enheter med klientens bästa i fokus.   Arbetsuppgifter  Som enhetschef på Familjehem och familjerättsenheten får du ett övergripande ansvar att leda, utveckla och samordna verksamheten på din enhet. Du blir nyckeln till att säkerställa en god arbetsmiljö, hantera personalfrågor, upprätthålla kvaliteten och ansvara för ekonomin. I rollen kommer du behöva vara flexibel och hantera både operativa och strategiska uppgifter. På enheten arbetar 16 medarbetare varav två är 1:e socialsekreterare som ger stöd och vägledning i handläggningen på enheten. Som enhetschef arbetar du för att skapa goda förutsättningar för att dina medarbetare ska kunna utvecklas genom att ta tillvara deras kompetens, engagemang och kreativitet och därigenom skapa en god arbetsmiljö. Närmaste chef är verksamhetschef IFO och som enhetschef ingår du i IFO:s ledningsgrupp där du tillsammans med tre andra enhetschefer och verksamhetschef samverkar för att på bästa möjliga sätt driva verksamheten framåt. Vi värdesätter samarbete både internt och externt och lägger stor vikt vid att få det att fungera både inom förvaltningen och utanför.   Kvalifikationer som krävs för rollen • Socionomexamen • Mångårig erfarenhet av arbete med myndighetsutövning IFO, gärna inom barn och familj • God kunskap om och att du är uppdaterad inom den lagstiftning som styr verksamheten • Goda kunskaper i svenska språket och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift • Körkort B   Det är meriterande om du har • Erfarenhet av att arbeta som chef med personal, budget och verksamhetsansvar   Personliga egenskaper Som person tror vi att du är trygg och stabil och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi tror att du kan upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som interna och externa samarbetspartners. Du kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och har en helhetssyn och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.   Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.   Övrig information Intervjuer kommer att hållas i Ludvika vecka 15 2024.   I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju.    Upplysningar Chef Verksamhetschef Jessica Kalles, 0240-869 49, [email protected] Enhetschef Sandra Jansson-Perälä, 0240-862 58, [email protected] Arbetstagarorganisation Ledarna Alexander Jansson, 0240-864 15, [email protected] Vision Sofia Jansson, 0240-565497, [email protected] SSR Amanda Parling, 0240-868 26, [email protected]   Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons