OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Arena Personal söker för Arbetslivsresurs räkning deras nästa ledare till deras kontor i Jämtland/Härjedalen. Arbetslivsresurs växer och behöver därför hitta en engagerad gruppchef som vill vara med och driva och utveckla de befintliga kontoren i Östersund, Strömsund och Sveg. Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, lösa problem och fatta beslut så kommer du att lyckas i rollen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet innebär att du är ansvarig för kontorens lönsamhet, personal och kunder. Du rapporterar direkt till Marknadsområdeschefen i din region. Du ansvarar för planeringen och den dagliga driften av verksamheten. - Leda och fördela arbetet - Personalansvar såsom rekrytering, introduktion, coacha och stötta personal - Genomföra lönesamtal och löpande medarbetasamtal - Planera, utveckla och effektivisera teamets arbete - Lokalt kundansvar, löpande kunddialog, merförsäljning och kvalitetsuppföljning - Arbetsmiljöansvar - Ansvar för kontorens lönsamhet Profil Vi tror att du har tidigare erfarenheter av att arbeta med Arbetsförmedlingen som kund eller motsvarande erfarenheter av arbetsmarknadsfrågor eller liknande. Vi ser helst att du har erfarenhet av personalansvar och ekonomiskt ansvar alternativt projektledning. Samt att du har en akademisk utbildning inom det humanistiska området. En stor del av arbetet innebär att stötta och coacha dina medarbetare och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd. Du ska tycka det är roligt att skapa relationer både internt och externt. Det är därför viktigt att du inger förtroende och är trygg i dig själv. Du är en drivande person som gillar utmaningar och är resultat- och lösningsorienterad och är van att jobba mot uppsatta mål. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en flexibel och positiv person. Har du erfarenhet från tjänsteförsäljning i någon form är det en stor fördel. Meriterade är också om du har ett stort lokalt nätverk. Mycket god datavana är ett krav. Eftersom du har ansvar för tre kontor i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort och tillgång till egen bil då mycket av arbetet sker på plats. Vi erbjuder Detta är en heltidstjänst, tillsvidare, som inleds med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och individuell lönesättning. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. - Nya spännande utmaningar varje dag - Personlig och yrkesmässig utveckling - Frihet under ansvar. - Möjlighet att göra skillnad - Ett arbete med många kontakter både internt och externt Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan till oss så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Marknadsområdeschef Camilla Vikberg [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons