OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida sjr.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Till trevligt bolag söker vi nu en erfaren löneadministratör. Rollen är tvådelad och innefattar även vissa arbetsuppgifter som ekonomiassistent. Kunden sitter i fina lokaler i Kungsängen och uppdraget är med start omgående. För rätt person finns möjlighet att uppdraget övergår i en direkt anställning hos kund. Du kommer att tillhöra ett mindre HR- och ekonomiteam som arbetar nära varandra. Dina arbetsuppgifter spänner över både lön och ekonomi, med fokus på löneprocessen. Lönerna avser både tjänstemannalöner och Yrkesarbetarlöner (timlöner). Om tjänsten Tillsammans med en annan löneadministratör har du det övergripande ansvaret för hela löneprocessen och du kommer självständigt att arbeta löpande med företagets löne-, tid- och reserapporteringssystem samt se till att företaget betalar ut rätt lön i rätt tid. Därtill säkerställer du att lönearbetet och personaladministrationen följer företagets riktlinjer, arbetsgivarlagar samt kollektivavtal. Arbetsuppgifter: • Hantering av alla delar i löneflödet (tex inrapportering, reseräkningar osv till löneutbetalning) • Säkerställa att lönesystemet är uppdaterat • Hålla sig uppdaterad i arbetsrättsliga lagar och regler • Supportera och stötta chefer samt medarbetare i frågeställningar gällande lön, avtal, pension- och försäkringsfrågor och förmåner • Administrativt ansvar för medarbetarnas utbildningar och uppföljning • Semesterhantering, årsslut, kontrolluppgifter • HR administration såsom kontakt och uppdateringar mot Försäkringskassan, Skatteverket, Fora, Alecta och Collectum • Proaktivt bidra till fortsatt utveckling, digitalisering och automatisering av löneavdelningens arbete • Vid behov delta i HR projekt • Bistå HR Chef med löpande nyckeltal • Säkerställa att nyanställda får information kring regelverk och rutiner kring lön och förmåner • Annan HR administration ex. uppdateringar av policys och rutiner, personalhandbok mm. Huvudsakliga arbetsuppgifter För att passa i rollen har du en grundutbildning samt gärna en efterföljande utbildning inom lönehantering. Därtill har du arbetat i en liknande roll under ett par år och är van att arbeta både högt och lågt. Det är ett krav att du tidigare har arbetat med såväl tjänstemän som yrkesarbetare och det är mycket meriterande om du har arbetat i Hogia Lön Plus. Lämplig bakgrund Som person ser vi att du har en prestigelös inställning och ett ödmjukt sätt. Du är van vid att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du uppskattar att arbeta i ett team. Därtill har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift samt har en hög servicenivå. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-01. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons