OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Service Sales Coordinator till Siemens – Stockholm eller Uppsala.

Vill du vara med och forma framtiden för energiförsörjning? Är du en passionerad problemlösare som brinner för att skapa starka kundrelationer? Då kan det vara dig vi söker. Läs mer och sök tjänsten redan idag!

Service Sales Coordinator-rollen erbjuder dig en spännande möjlighet att göra skillnad och driva innovation i energibranschen!


Om tjänsten:

I rollen som Service Sales Coordinator hos Siemens är du en viktig del av teamet. Du är inte bara en relationsbyggare utan även en strategisk rådgivare för Siemens kunder. Din insats kommer att vara avgörande för att effektivisera och optimera användningen av deras energisystem.


Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Service Sales:

  • Sätta upp kundplaner för både B- och C-kunder, samt stödja Account Managers i arbetet med A-kunder.
  • Ta fram anbud för serviceaffärer och nya avtal, med fokus på att säkerställa hög kvalitet och öka försäljningen.
  • Arbeta för att skapa engagerade och effektiva kundteam som strävar efter att leverera en världsklassupplevelse till Siemens kunder.
  • Säkerställa att fel och brister avseende kvalitet, miljö och arbetsmiljö åtgärdas samt att de inte upprepas. Meddela upptäckta fel och brister till Serviceledare. Rapportera risker, tillbud och arbetsolyckor.


Coordinator:

  • Säkerställa att serviceprojekt genomförs enligt överenskommelse och med hög kvalitet.
  • Säkerställa serviceleverans enligt kontraktsåtagande för de kunderna du ansvarar för.
  • Övervakning/uppföljning av produkters säkerhet under deras livslängd, rapportera upptäckta risker/fel till den produktansvarige. Produktövervakning omfattar inte bara kontroll av själva produkten i olika tillämpningar, utan också dess felaktiga användning och dess interaktion med andra produkter.


Din profil:

Vi söker dig som:

  • Har en examen inom elektroteknik, industriell ekonomi, ingenjör eller annat relevant område.
  • Har teknisk kompetens och förståelse inom rollen i syfte att kunna analysera, kalkylera och lämna över till teknisk personal för genomförande av projektet.
  • Är en skicklig relationsbyggare med förmåga att förstå och möta kunders behov.
  • Har erfarenhet av försäljning, drift eller service av energisystem.
  • Besitter god kunskap om entreprenadjuridik och affärsprocesser.
  • Kan hantera Officepaketet.
  • Kan kommunicera antingen på svenska eller engelska.
  • Innehar B-körkort.


Intresserad av rollen?

Vi kommer att intervjua löpande, så skicka in din ansökan med CV så snart som möjligt. Vid frågor, tveka inte att kontakta [email protected].

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons