OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida telge.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Välj att göra skillnad! Nu söker vi en engagerad chef för kundservice och verksamhetsstöd till Telge Nät! Det här är rollen för dig som är en trygg ledare, som brinner för kundservice och utvecklingsarbete och som vill vara med på vår spännande förändringsresa. Vågar vi välja varandra? Så här säger Anders Björklin, rekryterande chef om rollen: Som Chef kundservice och verksamhetsstöd på Telge Nät blir du en nyckelspelare i vårt team. Enheten har ett stort ansvar att hjälpa våra kunder förenkla deras vardag samtidigt som de får en positiv upplevelse genom hela kundresan. Allt du gör, gör du med kunden i fokus.   Arbetsuppgifter och ansvar Som Chef kundservice och verksamhetsstöd på Telge Nät får du en omväxlande och bred roll med ansvar att driva och utveckla enheten kundservice, verksamhetsstöd, fakturering och flytt. Du har personalansvar för 15 engagerade medarbetare, varav en teamledare, samt fullt budget- och verksamhetsansvar.  Du inspirerar och skapar aktivt goda förutsättningar för medarbetarna att arbeta mot bolagets process- och servicemål och initierar och driver kvalitéts- och förbättringsarbete gällande metodik av ärenden och kommunikation till kunder. Vi är måna om att kunna bemöta våra kunder på bästa sätt, därför jobbar vi aktivt med att utveckla digitala lösningar för våra tjänster, tex utveckling inom CRM och Mina sidor och webb.  Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Södertälje är en av Sveriges mest expansiva regioner med planer på nybyggnation av både bostäder, arbetsplatser och logistiknav. Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! Vi söker dig som är en trygg ledare, som brinner för att utveckla kundservice, driva förändringsarbete samt utveckla team. Du ser möjligheter i en föränderlig organisation och vill vara med och påverka den fortsatta utvecklingen. Du har en högskoleutbildning, eller motsvarande kunskaper från arbetslivet, samt chefserfarenhet med ansvar att leda, driva och utveckla kundservice, gärna från elmarknaden, fjärrvärme eller VA. Som chef är du tydlig och närvarande. Ditt coachande och tydliga förhållningsätt kan inspirera ditt team till bra samarbete och utveckling. Du är också en strukturerad och organiserad person samt positiv och lösningsorienterad och har alltid kunden i fokus.  Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: Då Telge Nät är på en förändringsresa gällande digitalisering ser vi gärna att du har erfarenhet från förändringsledning och digitalisering.   Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 5 april 2024. Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det Katarina Thomasson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells du ska kontakta på 070-231 28 05, [email protected] . Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00. Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons