OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-11

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa. Vi söker en verksamhetsutvecklare till avdelningen för hemtjänst. ARBETSUPPGIFTER Till tjänsten som verksamhetsutvecklare söker vi dig som brinner för att bidra till att utveckla välfärden. Du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling med fokus på äldreomsorgens utveckling idag och imorgon. Socialförvaltningen har genomfört en organisationsförändring som innebär en ökad målgruppsorientering och tillitsbaserad ledning, styrning och arbetssätt. Det betyder bland annat att du kommer att arbeta dialogbaserat och i team med övriga verksamhetsutvecklare i förvaltningen. Du kommer att delta i förvaltningsgemensamma och avdelningsspecifika utvecklingsarbeten och projekt. Dessutom kommer du att medverka i att ta fram beslutsunderlag till ledning på avdelnings-, förvaltnings-, och politisk nivå. Tjänsten är placerad i Avdelning Hemtjänst, direkt under avdelningschefen. I avdelningen ingår myndighetsutövning och utförare. I och med den demografiska utvecklingen och framtida kompetensförsörjning ingår det även i tjänsten att se till och utveckla välfärdsteknik inom området. KVALIFIKATIONER För oss är det viktigt att du har rätt kompetens, erfarenheter och personliga egenskaper. Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning, socionom eller liknande. Du har erfarenheter av att arbeta med verksamhetsutveckling, projektledning och uppföljning på flera organisatoriska nivåer, och är väl förtrogen med kvalitetsarbete. Du är duktig på att kommunicera och skapa förståelse för nyttan med olika utvecklingsarbeten och projekt, och bra på att driva dessa tills de är implementerade. Du har mycket god förmåga att förstå, sammanställa och skriva formell text på svenska språket, såsom utredningar, tjänsteutlåtanden och rapporter. Du är en van användare av de vanligast förekommande programmen, exempelvis Word, Excel och PowerPoint. Erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande, liksom erfarenhet av verksamhet inom socialtjänstområdet eller näraliggande områden. Som person är du trygg i din kompetens med en god helhetssyn, strategisk förståelse och förmåga att stötta implementering av strategier till operativ verklighet. Du är duktig på att dra relevanta slutsatser av analyser och uppföljningar av olika slag. Du är lyhörd för verksamhetens behov och kan identifiera utvecklingsbehov och föreslå förbättringsaktiviteter. Du har en mycket god förmåga att samarbeta med olika funktioner och roller, och föra dialoger utifrån flera perspektiv. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons