OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-11

Om företaget

Emploid söker en innesäljare/offertberedare till vår kund i Kristianstad. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjlighet att bli anställd av kundföretaget efter den inledande anställningsperioden. Vår kund är ett företag i stark tillväxt och är verksamma inom storköksbranschen. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.

EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se

Om rollen

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett företag med hög teknisk kompetens? Vår kund växer och utökar nu sin säljorganisation med en teknisk innesäljare inom storkök.

Din huvudsakliga uppgift är att ta emot kundförfrågningar via mail och utifrån från kundens krav och önskemål ta fram offerter, finna den bästa lösningen utifrån produktsortimentet samt ta fram nya lösningar som är anpassade för kundens verksamhet. Du arbetar med kundspecifika projekt och till din hjälp har du ett omfattande artikelregister att utgå från som du på detaljnivå anpassar utifrån kundens specifika behov.

Dina arbetsuppgifter innefattar:

- Bereda offerter utifrån en storköksbeskrivning/ritning från offentlig upphandling eller underlag direkt från kund

- På detaljnivå ta fram rätt artikelnummer utifrån kundspecifika krav samt omsätta dessa till offerter

- Administrera offerter i Pyramid

- Daglig telefon- och mailkontakt med kunder och återförsäljare

Om dig

Vi söker dig med relevant erfarenhet från innesälj och ett stort intresse för att sätta dig in i företagets produkter. För att snabbt komma in i rollen har du god teknisk förståelse och är van vid att arbeta i ett högt tempo.

Utöver detta krävs:

- Erfarenhet av att arbeta kundnära

- Goda kunskaper i affärssystem, gärna inom Pyramid

- Flytande svenska samt goda kunskaper i engelska

Som person är du snabb och effektiv utan att för den delen kompromissa med kvalitet och noggrannhet. Det är viktigt att du tar stort ansvar och ägandeskap i ditt arbete för att säkerställa att det utförs korrekt och att kunden får rätt produkter, likväl som att dina offerter är korrekt administrerade i Pyramid. Du tar gärna egna initiativ, är social och inte rädd för att ta kontakt med kunder.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Kristianstad

Omfattning: Heltid

Arbetstider: mån-fre, flextid

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk innesäljare, innesäljare, försäljning, relationsbyggande försäljning, CSR, storkök, B2B, B2B-försäljning

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons