OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-11

Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen.  Myndigheten leds av en generaldirektör och har cirka 60 anställda. Huvudkontoret finns i Karlstad, men myndigheten har även kontor i Solna. Den administrativa avdelningen består av ca tolv personer och ansvarar för ekonomi, juridik, HR, arkiv och registratur, reception, vaktmästeri och IT-stöd. Avdelningen stödjer hela myndigheten inklusive myndighetsledningen. Vår nuvarande registrator har gått vidare till andra uppgifter internt, och därför söker vi nu en registrator/administratör med placeringsort Karlstad. Arbetsuppgifter Arbetet på den administrativa avdelningen är varierande och utvecklande, varje dag finns behov av vår professionella service och kunskap. Vi jobbar tillsammans och hjälper varandra samtidigt som vi ser till att ha kul på jobbet. I din roll som registrator kommer du att arbeta med posthantering, registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar. Din uppgift blir också att ge stöd och service till våra handläggare i dokumenthanteringsfrågor. Vidare kommer du att få hantera förfrågningar från allmänheten gällande utlämnande av allmänna handlingar. Exempel på arbetsuppgifter: - Bidra till att hitta nya effektiva arbetssätt inom informationshanteringsområdet. - Utbilda/handleda handläggare i diarieföring. - Ta emot externa besökare, reception och sköta administration i samband med möten. - Stödja generaldirektören med administrativa uppgifter. - Svara för inköp och avrop från ramavtal. - Vara sammankallande och protokollförare för myndighetens insynsråd. - Delta i planering och genomförande av evenemang, utbildningar och konferenser. - Vara kontaktperson gentemot vissa leverantörer. - Delta i övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter. Resor till kontoret i Solna förekommer. Kvalifikationer Detta arbete kräver: - Slutförd gymnasieutbildning. - Flera års erfarenhet av arbete som registrator/administratör inom offentlig förvaltning. - Erfarenhet från att ha arbetat i ärendehanteringssystem. - God förmåga att kommunicera och uttrycka sig på svenska i tal och skrift. - Goda kunskaper inom Office-paketet. Det är meriterande om du har: - Diplomerad registratorsutbildning eller annan utbildning inom dokument/ informationshantering eller arkiv. - Erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsklassificerade handlingar eller andra sekretesshandlingar. Personliga egenskaper Att samarbeta och att lämna bra service är viktigt för dig. I ditt arbete är du noggrann, engagerad och strävar efter att ständigt utveckla dig. Du agerar professionellt och etiskt med gott omdöme och med tydlig utgångspunkt i den statliga värdegrunden samt med en grundläggande säkerhetsmedvetenhet. Om anställningen Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med provanställning. Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Myndigheten är en del av Sveriges totalförsvar och tjänsten medför därför krigsplacering. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons