OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Motiveras du av att ha många kontaktytor, har god känsla för helheten och trivs med att arbeta i högt tempo? Då kan tjänsten som operativ personalplanerare vara rätt för dig! Välkommen med din ansökan redan idag!

Om OnePartnerGroup

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Oavsett vilken tjänst eller bransch ditt hjärta klappar lite
extra för kan vi hjälpa dig att hitta ett jobb som passar dig, antingen som anställd hos oss eller genom att du blir rekryterad till företag vi samarbetar med. Med lokal förankring på ett 50-tal orter,
från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

Om tjänsten

I tjänsten som operativ personalplanerare har du dagligen kontakt med både kunder och interna medarbetare. Du utgår från ett färdigställt månadschema där ditt jobb är att täcka upp vid vakanser, exempelvis när någon i personalen blir sjuk eller om omständigheterna för våra uppdrag förändras. Du matchar uppdrag med rätt person utifrån bland annat behörighet, kompetens och bostadsort, företrädesvis genom telefonkontakt. Du ansvarar för att schemaläggningen är kollektivavtalsenlig avseende exempelvis dygnsvila och raster. Det är även ditt arbete att optimera förutsättningarna för vår personal att kunna ta aktuella pass, genom exempelvis hotellbokningar.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är duktig på att förstå hur flödet och helheten påverkas av varje enskild vakans, du förväntas ta egna initiativ och att analysera utfall för framtida förbättringar. Din sociala kompetens är viktig i mötet med både intern personal och med kunder för att få till lösningar som alla parter känner sig nöjda med. Tjänsten innefattar även tillhörande administration.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6–7 månader via oss på OnePartnerGroup, men du kommer att arbeta på plats hos vår kund i Mjölby.

Om dig

Vi söker dig som är duktig på att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och som har fallenhet för flöden och att se situationer ur ett helhetsperspektiv. Du har ett par års erfarenhet av att arbeta operativt med planering eller optimering av flöden och resurser. Utbildning inom logistik är meriterande, men även du som tillförskansat dig motsvarande erfarenhet genom att arbeta i roller som exempelvis produktionsplanerare, resursplanerare, konsultchef eller logistiker är varmt välkommen med din ansökan.

För att lyckas i rollen bör du som söker vara serviceinriktad, lösningsorienterad och trygg i att fatta och stå för de beslut du tar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har god datorvana, gärna med extra goda kunskaper i Excel.

Övrigt

Omfattning: Heltid, konsultuppdrag under 6-7 månader. Arbetet sker på kontorstid, vardagar.
Tillträde: Omgående
Placering: Mjölby

Vår process består av följande steg: Kompetensbaserade tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet (tidsåtgång ca 45 minuter), telefonavstämning, djupintervju, referenstagning, bakgrundskontroll och kundintervju. Vi ger återkoppling inom 2 veckor efter att du sökt tjänsten. Har du inte hört från oss inom 2 veckor ber vi dig kontrollera att du i din ansökan angivit rätt mejladress samt att våra meddelanden inte hamnat i din skräppost.

Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på 0730496812 eller [email protected] om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram mot att höra från dig!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons