OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Innesäljare avtal

Vår kund är ett större företag som är på en resa full av potential och möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden. Innovation och hållbarhet är kärnan hos kunden när de utvecklar och levererar toppmoderna automatiserade port- och dockningslösningar.

Arbetsuppgifter:
Avtalssäljaren ansvarar för att proaktivt och självständigt driva tillväxten på avtalsenheter i linje med tillväxtmål på service och att kunder har rätt avtal. Rollen ansvarar för att utveckla och underhålla avtalsportföljen samt relationer till nya, potentiella och redan befintliga kunder, via telefon och ibland genom personliga besök i fält. Vidare ansvarar rollen för omförhandling av avtal, marginaluppföljning på befintliga större avtal. Rollen ansvarar för att självständigt uppfylla målen för försäljningsinsatserna genom huvudfokus på proaktiva kundmöten genom telefon/ teams.

Som Innesäljare avtal har du som övergripande uppgift att marknadsföra och sälja serviceavtal till företagets kunder mot definierat distrikt och i vissa fall, dedikerade kunder. Som Innesäljare ansvarar du för framtagning av offerter samt få in orders och uppföljning.
Dina ansvarområden och befogenheter kommer bland annat att handla om:
  • Bearbetning av kundplattform
  • Insamling av uppgifter beträffande kunder, konkurrenter och marknadssituationen, inkl dokumentation som ska skrivas in i CRM systemet
  • Upprätta och följa en grovplanering för att säkerställa kundbearbetning.
  • Kalkylering och offerering
  • Uppföljning av samtliga offerter
  • Veckovis forecasting baserad på offertplattform

Kvalifikationer och personlighet:

    • minst 3 årigt gymnasium eller likvärdig utbildning
    • minst 2-3 års erfarenhet från liknande eller angränsande position. Vidare har du dokumenterad säljerfarenhet med goda resultat och erfarenhet av B2B försäljning.
    • God teknisk förståelse och intresse.
    • Du är mål- och resultatinriktad och drivs av att göra affärer.
    • Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god administrativ förmåga vilket gör att du leverera resultat med hög kvalitet.
    • Du kommunicerar enkelt med kollegor och kunder och har lätt för att samarbeta och skapa relationer med andra. Din servicenivå är hög och du är flexibel vilket gör att du har lätt för att prioritera i det dagliga arbetet.
    • Du talar och skriver flytande svenska och behärskar engelska som är vår kunds koncernspråk.

Övrigt:

Placeringsort: Göteborg
Uppdragslängd 2024-05-02 till 2025-06-30
Omfattning 100%

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?

Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons