OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida sj.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

SJ Stockholmståg AB är ett nyetablerat dotterbolag inom SJ-koncernen. I november 2023 tecknade Trafikförvaltningen i Region Stockholm ett avtal med SJ AB om att ta över pendeltågstrafiken i ett så kallat nödavtal. Det innebär att SJ Stockholmståg AB nu övertagit ansvaret från dagens operatör. Nödavtalet som SJ och Region Stockholm har tecknat kommer gälla i två år, med option på ytterligare ett plus ett år, från och med trafikstart. Som Stationssupport för SJ Stockholmståg kommer du vara en del av ett glatt team med hög lösningsförmåga. Du kommer att utgå ifrån vår depå i Älvsjö, men själva arbetet innebär att man är rörlig inom hela pendeltågsnätet, från Arlanda till Gnesta, och Bålsta till Nynäshamn. Du tar dig mellan stationerna med bil. Stationssupport stöttar verksamheten genom intern support i att betalsystemen alltid fungerar och tillser korrekt trafikinformation på alla stationer. Vi säkerställer även intern logistik för våra stationvärdar. Som Stationssupport säkerställer du att supportärenden blir utförda med hög kvalitet på ett så säkert och effektivt sätt som möjligt. Du arbetar både i team och självständigt. Din kommande roll I rollen som Stationssupport ansvarar du bland annat för att: • Kvalitetssäkra att skyltning av information är aktuell och följer satta rutiner och avtal • Detektera och sanera klotter, tags, klistermärken som är upp till 1m² • Säkra att våra betalsystem fungerar tryggt och säkert genom att ge support internt på platser i hela pendeltågsnätet • Utföra kontroller för att säkerställa god kvalitet i arbetet som rör verksamheten • Dagligen kontrollera, detektera samt rapportera avvikelser, brister och behov enligt rutin på stationerna • På ett effektivt sätt och med utmärkt service leverera material till verksamheten Arbetet är förlagt på dagtid, under vardagar och även helger. Du rapporterar till Chef Stationssupport Fastighet & Betalsupport. Förväntningar på den som söker Arbetet som stationssupport ställer höga krav på att leverera service och kunna planera sin arbetsdag på ett effektivt sätt. Du är en person som gillar att hjälpa andra, du har lätt att sätta dig in i nya uppgifter och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och i grupp. Vidare har du: • Ett par års erfarenhet av att arbeta med service i händelserika miljöer • B-körkort • Godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska • God datorvana och behärskar Officepaketet väl, det är meriterande om du har särskilda kunskaper i Excel • God kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska Ansökan och urval Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I processen ingår kontroll av godkänd gymnasieexamen samt B-körkort. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg AB ingår i SJ AB koncernen som är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons