OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss. Vi söker en Driftchef till BSH Home Appliances AB i Nykvarn! Arbetsuppgifter: • Du har det övergripande ansvaret för all drift i vår distributionscenter i Nykvarn, inklusive inleverans och utleverans aktiviteter. Din uppgift är att stödja, coacha, organisera samt säkerställa att all driftsaktiviteter sker enligt våra interna processer med säkerhet som fokus nummer ett. • Kontinuerligt analysera och säkerställa att avdelningen når de uppsatta mål och nyckeltal. • Som Driftchef innebär din roll att stötta ditt team samt arbeta kontinuerligt med förbättringsarbete inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och kostnader. • Du kommer att ha personalansvar för driftsteamet (teamledare, team coordinatorer och operatörer) som ser till att inleverans och utleverans aktiviteter sker i rätt tid. • Kontakt med både interna och externa aktörer samt deltar i olika utvecklingsprojekt. • Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen och rapportera till Head of Logistics Operations. Profil • Vi söker dig som är en trygg operativ ledare med relevanta erfarenheter • Ett par års ledaskapserfarenhet med personalansvar inom jämförbar verksamhet • Erfarenhet av att leda i förändring och förbättringsarbete (LEAN/6 Sigma) • Erfaren i SAP och MS Office-paket • Akademisk examen inom logistik, supply chain eller dylikt är meriterande Dina personliga egenskaper: • Du är en positiv lagkapten som trivs med att arbeta i ett högt tempo • Du är självgående och motiveras av nya utmaningar • Du är lösningsorienterad och har förmågan att hantera flera uppgifter • Du är noggrann, välorganiserad och tydlig i din kommunikation • Har en god organiserings- och planeringsförmåga • Då du har många kontaktytor internt och externt, ställs det höga krav på att du är serviceinriktad och har god social kompetens Förmåner: Vi erbjuder fast månadslön, årsbonus vid positivt utfall, friskvårdsbidrag och har kollektivavtal. Arbetstider: Heltid, Dagtid. Övrig information: Vår distributionscenter i Nykvarn är modern, dit det är enklast att ta sig till med bil då det är begränsat med kollektivtrafik. Visstidsanställning på 6 månader med god möjlighet till en tillsvidaretjänst för rätt person. Vi genomför personlighetstest samt alkohol och drogtest inför anställning. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor kontakta [email protected] Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons