OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Är du en erfaren ekonom som söker en ny utmaning på ett mindre, välmående internationellt företag? Här kommer du att ha en nyckelroll som ekonom med en controllerfunktion. Du kommer att arbeta nära VD:n men också agera supportfunktion för kunderna.

Om vår kund

IGEMS startades 2006 och har sedan dess utvecklat ett CAD/CAM system för vattenskärning. Idag är IGEMS marknadsledande inom en snäv bransch och systemet används av ca 70-tal tillverkare av vattenskärningsmaskiner med ca 8000 användare utspridda över hela världen. De omsätter idag 27 miljoner och har en väldigt god lönsamhet. Med stort intresse och ett långsiktigt fokus på tekniken har IGEMS programvara blivit branschstandard inom vattenskärning.

Om tjänsten

I rollen som Finance and Backoffice Officer på IGEMS kommer du att ha en varierad och bred roll. Du kommer att assistera med förberedelser inför budget, hantera register och kvitton samt att stämma av dagliga, månadsvisa och årliga transaktioner och bokslut. Vidare kommer du att vara ansvarig för att upprätta balans- och årsbokslut, hantera löner, semestrar, pensioner, försäkringar och andra administrativa uppgifter. Att behandla beställningar och fakturor, ordna försändelser och tulldeklarationer samt hantera olika typer av inköp kommer också att vara en del av dina ansvarsområden. Med din noggrannhet och organisatoriska skicklighet kommer du att säkerställa att alla ekonomiska och administrativa processer hanteras effektivt och korrekt. I rollen ingår också att agera säljsupport till IGEMS kunder och hjälpa dem i sina frågor, hantera order och offertförfrågningar via mejl och eget system. Du kommer att arbeta ungefär 60% med ekonomirelaterade uppgifter och resten säljrelaterade, rollerna hör naturligt ihop på den här tjänsten.

Din profil

För att trivas och lyckas i rollen som Finance and Backoffice Officer på IGEMS är det av stor vikt att du har en utbildning inom ekonomi samt gedigen kunskap om ekonomiska processer. Till den här tjänsten krävs bred erfarenhet av liknande eller motsvarande arbetsuppgifter.
Med engelska som koncernspråk ställs stor vikt vid att du har goda kunskaper och förmåga att självständigt skriva, läsa och tala på både engelska och svenska.

Som person är du ansvarsfull, positiv, trivs med att samarbeta med andra och har god kommunikationsförmåga. Du är analytisk, strukturerad, service minded och har ett starkt kvalitetsfokus i ditt arbete. Vi tror att du är självständig och har initiativförmåga till att bidra och att hitta lösningar till nya uppgifter och situationer som kan uppstå i arbetet.

Din ansökan

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor och funderingar, kontakta Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected]. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar över mejl.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons