OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Kammarkollegiet, Stockholm Har du kompetens inom informationshantering och vill ha en central roll i hanteringen av Kammarkollegiets informationsflöde – då är du rätt person för oss! Vi söker dig som är engagerad och har erfarenhet av digitaliseringsarbete och vill vara med och leda och utveckla en modern informationshantering. Rättsavdelningen Staben har ansvar för Kammarkollegiets arkiv och registratur och består i dagsläget av två arkivarier, fyra registratorer samt t f enhetschef. Arbetsbeskrivning I tjänsten ingår ett operativt ledningsansvar för arkiv och registratur, utan formellt personal- och budgetansvar. Du kommer att ha en viktig roll i myndighetens digitaliseringsresa när det gäller att säkerställa en effektiv och rättssäker informationshantering. I din arbetsroll kommer du arbetsleda registratorerna och arkivarierna i det dagliga arbetet. Du kommer även bistå som sakkunnig inom informationshantering och bevaka utveckling inom området. Du kommer att arbeta med regelverk, vägledningar och instruktioner. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med Kammarkollegiets övriga medarbetare. Du kommer bland annat att arbeta för att: • effektivisera arbetssätt genom digital informationshantering och aktivt bidra till denna utveckling • säkerställa den digitala informationshanteringen och bland annat utreda och vara drivande i utvecklingen av digitalt bevarande • säkerställa att Kammarkollegiet följer arkivlagen och andra bestämmelser om bevarande Du arbetar för att det ska vara lätt att göra rätt för de olika verksamheterna som du även utbildar och löpande ger stöd och råd till. Vid behov kan du också komma att avlasta registraturen. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har: - Minst 5 års aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom offentlig sektor som registrator, arkivarie eller generellt inom informationshantering eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig -Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Det är meriterande om du har: - haft/har en arbetsledande roll och/eller har stort intresse av att leda andra - Kunskap och intresse inom IT och digital utveckling - Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete Personliga egenskaper Du är ansvarstagande, noggrann och resultatinriktad och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Att gå i mål med olika uppgifter är en självklarhet. Du har god analytisk förmåga och kan hantera komplexa frågeställningar samtidigt som du visar prov på helhetssyn i ditt arbete. Du har en pedagogisk förmåga och intresse av att lära ut. Du är självgående men eftersom rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du är prestigelös, social, samarbetsvillig och utåtriktad samt har förmåga att bygga relationer och samverka med andra men heller inte är rädd för att ställa krav. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer information Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare och inleds med en 6 månaders provanställning. Placeringen är på Kammarkollegiets kontor på Slottsbacken, 6 i Gamla stan i Stockholm. Ansökan Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 29 mars 2024. Kontaktpersoner Liselott Tingstål, t f enhetschef, telefon 08-700 07 17 Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48 Lisa Ericson ST, telefon 08-700 06 40 Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons