OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Är du intresserad av att växa och bredda dina kunskaper inom redovisning?
Vi söker en redovisningsekonom till Rahmqvistgruppen, rollen innebär att ansvara för redovisning för svenska bolag, inklusive leverantörs- och kundreskontra, samt ansvarar för fleet management.
Du får möjlighet att successivt ta ytterligare ansvar och vara delaktig i flera ekonomirelaterade projekt.
Om Rahmqvistgruppen
Eric Rahmqvist AB grundades 1953 av Signe och Eric Rahmqvist och är än idag en familjär koncern som är experter på allt som har med arbetsplatser att göra. Grundidén är att lära känna kunden och förstå vilka behov den har för att veta hur de bäst kan hjälpa den. De utvecklar miljö- och kvalitetsmässigt hållbara och unika lösningar för arbetsplatsen under egna specialiserade varumärken. Rahmqvistgruppen är idag specialister inom flera olika områden såsom första hjälpen, ergonomi, visuell kommunikation och arbetsmiljö, med syfte att hjälpa medarbetare att skapa roligare, mer effektiva och hållbara dagar. Idag finns de i 11 länder runt om i Europa och har omkring 400 anställda.
Din roll som Accountant
Som Accountant på Rahmqvistgruppen är du en del av ett team på 3–4 personer, inklusive löneadministratör, redovisningsekonom, Business Controller, och ekonomichef.
Du ansvarar primärt för löpande redovisning för de svenska bolagen, inklusive leverantörs- och kundreskontra, samt ansvarar för fleet management.
I rollen får du möjlighet att successivt ta ytterligare ansvar och vara delaktig i flera ekonomirelaterade projekt.
Till exempel kan detta innebära att arbeta med rapportering, månads- och årsbokslut för koncernen, löner, eller samarbeta med och guidea koncernens ekonomiresurser i andra länder.
Dina arbetsuppgifter inkluderar
Ansvar för löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra för flera bolag.
Administration av organisationens fordon, inklusive leasingavtal, finansiering och underhåll av fordon, planering av rutiner och logistik.
Ansvara för moderbolagets fakturering av koncerntjänster till dotterbolag.
Bidra till och stödja i bokslut, moms- och skattedeklarationer samt till årsredovisning.
Dina kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller annat relevant område
1–3 års erfarenhet inom ekonomi och redovisning, där du med fördel hanterat liknande uppgifter
Systemintresse är starkt meriterande och goda Excelkunskaper är ett krav
Svenska och engelska, i både tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av snabbrörliga entreprenöriella miljöer ses som starkt meriterande.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som Accountant bör du vara flexibel och anpassningsbar. Du bör vara noggrann och ansvarstagande med god initiativförmåga samt trivas med att arbeta i ett högt tempo och kunna hantera variation i arbetsbelastning. Prestigelöshet och förmågan att arbeta både självständigt och i team är också viktiga egenskaper för att passa in i arbetsmiljön.
Övrigt
Start:
Omgående
Omfattning:
6 månaders konsultuppdrag med god chans till förlängning
Plats:
Stockholm, Lidingö
Lön:
Enligt överenskommelse