OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Sunnemo Åkeri är ett värmländskt familjeföretag grundat 1998. Idag har vi 65 anställda och 30 lastbilar ute på våra svenska vägar. Vi levererar allt från industrigods till dagligvaruprodukter och kör i större delen av Mellansverige. Våra medarbetare trivs hos oss och vi jobbar ständigt med att alla anställda ska känna trivsel och flexibilitet på jobbet. I rollen som driftansvarig får du som gillar snabba beslut och ett högt tempo komma till din rätt. Du ges möjlighet att leda, strukturera och utveckla Sunnemo Åkeri tillsammans med ägarna och dina kollegor. Du kommer arbeta i en föränderlig vardag där den ena dagen inte är den andra lik. Med ett pricksäkert beslutsfattande och ett prestigelöst förhållningssätt tror vi att du kommer att trivas hos oss. Du kommer att ha daglig kontakt med dina förare och arbetet kräver att du är lösningsorienterad, analytisk och kan ta snabba beslut. Det är även viktigt att du arbetar proaktivt och använder våra befintliga resurser på ett effektivt sätt, utan att ge avkall på kvalitén. Förutom ledande uppgifter innefattar tjänsten även kontakter med leverantörer och kunder. Du har personalansvar ur ett planeringsperspektiv och du har 60 chaufförer som varje dag behöver ett fungerande schema. Det finns även ca 30 fordon i bolaget som kräver service, besiktning samt reparationer. I dina arbetsuppgifter ingår att planera in verkstadsbesök för samtliga fordon. Som drift- och trafikledare ingår du i ledningsgruppen för bolaget. Vem är du? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av transportledning. Har du dessutom erfarenhet av driftledning är det ett stort plus. Du har en god kommunikativ förmåga och är en engagerad och ansvarstagande person som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du är en lagspelare med en positiv inställning och en stark vilja att leverera resultat. Du är flexibel och har förmågan att hantera olika situationer på ett professionellt sätt. Övrigt Tjänsten är på 100% och tillsvidare där du utgår från vårt kontor i Bråtebäcken strax utanför Karlstad. Din ansökan vill vi ha senast den 2024-04-07. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Kyrk på Qtym på telefon 072-146 11 64 alt. [email protected] . För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons