OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Vill du bli nästa stjärna i vårt team och utveckla dina färdigheter som lönespecialist? Är du en lagspelare som trivs i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö och gillar att ha kul på jobbet? Då hoppas vi att du vill skicka in din ansökan till rollen som lönespecialist hos oss! På Centric arbetar vi i linje med våra kärnvärden – Act as one, Keep improving och Create impact. Det är genom att arbeta tillsammans som vi utlöser synergier, och genom att alltid fokusera på det vi kan bli ännu bättre på, når vi våra mål och skapar värde som har en positiv inverkan på människor och affärer. Arbetsuppgifter Som lönespecialist hos Centric blir du en viktig del av vårt Finance Nordic team på 11 personer och kommer varje dag att göra skillnad för våra medarbetare. Hos oss får du vara med och utveckla våra processer för ett effektivare och mer kvalitativt arbete. Har du ett intresse för system ser vi gärna att du tar systemansvar för ett av våra lönesystem. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för att hantera hela löneprocessen för både Norge och Sverige. Du kommer självständigt hantera löneadministrationen för 3-5 av våra bolag, samtidigt som du får stöd av ditt team. En stor del av din roll innebär att stödja och vägleda chefer och medarbetare i lön- och tidsrapporteringsärenden via mejl, teamsmöten, och telefon. Dina ansvarsområden inkluderar även rapportering till myndigheter, administration av pensioner, samt deltagande i utvecklingen av våra processer i nära samarbete med ekonomi och HR. Din profil och kvalifikationen För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad och bra på administrativa arbetsuppgifter. Du är noggrann och har ett öga för detaljer. Att kunna se helheten och tänka utanför boxen är viktigt. Vi söker dig som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och som har en serviceinriktad inställning.   Du har: - Eftergymnasial utbildning inom lön, gärna som auktoriserad lönespecialist - 2 eller flera års relevant arbetslivserfarenhet inom lön - God datavana och förmåga att arbeta i olika system - God kommunikationsförmåga på svenska och/eller norska, samt grundläggande kunskaper i engelska   Meriterande: - Erfarenhet av Hogia Lön eller SD Works (Aditro) - Erfarenhet av lönehantering i Norge Vad vi erbjuder Du blir en del av ett engagerat team i fina och ljusa lokaler i centrala Sundbyberg med närhet till trevliga restauranger och bra kommunikationer. Löneteamet arbetar tätt tillsammans och erbjuder även möjlighet till distansarbete för ökad flexibilitet. Vi investerar i din utveckling och erbjuder ett program med utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kring processen, kontakta HR, Sofia Greijer, på [email protected] Vid frågor om tjänsten, kontakta Lön, Jeanette Tapper, på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!   Mer om oss På Centric blir du en del av ett europeiskt IT-företag med verksamhet i Nederländerna, Belgien, Rumänien, Norge, Sverige, Tyskland och Litauen. Centric i Norden är specialiserade på rekrytering och uthyrning av personal till privat och offentlig sektor inom hälsa, finans och IT. Dessutom erbjuder vi IT-outsourcing, detaljhandelslösningar och utbildning på vår egen yrkesskola IT Academy i Norge. Vi skräddarsyr kompetens och lösningar efter den enskilda kundens behov. Sofia Greijer +46733571797 [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons