OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-07

Emotion Logistics AB är ett snabbväxande logistikbolag i ständig utveckling som präglas av familjärt entreprenörskap. För starka varumärken erbjuder vi kvalitativa tjänster inom tredjepartslogistik, system- och konsulttjänster. Vi har en ambitiös plan för bolaget med lönsam tillväxt, fler logistikanläggningar och hög grad av automation och IT-baserade tjänster. I vårt team är vi ca 120 medarbetare fördelat på sex logistikanläggningar i Sverige. Huvudkontoret finns i Jönköping, men centrala resurser och management finns utspridda på bolagets olika anläggningar.

Om rollen

Vi har förtroendet från över 100 olika varumärken att driva, utveckla och skapa kundupplevelser genom logistiken. Vi jobbar brett med många produktsegment som tex kläder, skor, fritid, kök, inredning, hud- och hårvårdsprodukter. Våra uppdrag innefattar primärt att operera lager samt ombesörja frakterna till slutkunder (konsumenter och företag) via våra fraktavtal. Merparten av kunderna säljer via e-handel och har därmed flera fraktalternativ för last mile. Från våra lager skickar vi över hela världen vilket bla kräver kompetens kring tull. Flera kunder har produkter som klassas som farligt gods som tex sprayflaskor eller LI-batterier.

I uppdraget som Transport manager har du en central roll i vårt team där du är ansvarig för att upphandla och skriva avtal med transportörer för 75 MSEK i år. Vidare bygger du relationer med transportörerna för att tillsammans kunna erbjuda våra kunder attraktiva och hållbara fraktlösningar. I rollen ingår också att driva arbetet med att vidareutveckla processer, IT-stöd och interna resurser som supporterar våra kunder med svar på frågor om godssökning, spotpriser, prislistor, statistik, bokningar och fakturering. I rollen idag finns administration där din uppgift är att finna smartare och effektivare lösningar.

På Emotion Logistics kommer du arbeta i ett bolag med möjligheter att utveckla din kompetens och dig som person. Du behöver kunna arbeta både självständigt och i team. Du kommer ingå i Emotions utvecklingsteam som leds av COO Fredrik Argéus med områdena inköp, IT, kundtjänst och projektledning.

Vi söker dig som har

  • Du har en djup förståelse om vilken roll frakten spelar i tex ett e-handelsköp där den helst ska överträffa kundens förväntningar för varje unikt behov
  • Du har goda kommersiella kunskaper och ett stort intresse för frakter (primärt paket och pall B2C och B2B)
  • Du har dokumenterad erfarenhet av frakter och har med fördel arbetat några år med frakter hos tex en varuägare eller transportör
  • Du har ett strategiskt tankesätt med affärssinne för att skapa starka partnerskap
  • Du har mycket god kommunikations- och förhandlingsförmåga både muntligt och skriftligt på svenska och engelska
  • Du har mycket goda färdigheter i kalkylbladsprogram (Excel) för att analysera data och utifrån din branschkunskap om flöden och priser kunna dra slutsatser och agera på dessa
  • Du har grundläggande förståelse för hur IT-system används för att skapa effektiva och transparanta flöden mellan parter i en supply chain (leverantör – transportör - varuägare/Emotion – TA-system – transportör - slutkund).

Som person är du lösningsorienterad, driven och tar initiativ till att lösa uppgifter och utmaningar. Vidare är du serviceinriktad samt strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du ser förändring och utveckling som något positivt och självklart. Du mår bra av att få och ta ett stort eget ansvar inom varierande arbetsuppgifter från snabba operativa frågor till strategisk utveckling. Rollen är föränderlig och anpassas av hur verksamhetens utvecklas och din profil och ambition.

Mer om tjänsten

  • Placeringsort med fördel Jönköping, men även Nybro eller Varberg är möjliga alternativ
  • Tillträde under våren 2024
  • Rapporterar till COO Fredrik Argéus
  • Omfattning heltid
  • Kollektivavtal Unionen
  • Personalförmåner som tex friskvårdsbidrag, förmånscykel, aktivitetskassa

För att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi erbjuder

Du får en betydande nyckelroll i ett väldigt engagerat och kompetent team. Från starten av vår resa år 2014 går vi nu för 275 MSEK i omsättning. Du har stora möjligheter till personlig utveckling och en karriärsutveckling internt. Tex möjligheterna att gå mer mot en renodlad strategisk roll och bygga ett eget team som med hög service och IT-innehåll servar våra operations och kunder. Arbetsmiljön präglas av att det händer mycket samtidigt, kamratskap och att vi har roligt när vi tillsammans arbetar mot högt ställda mål.

Kontakt

Frågor om tjänsten besvaras av Resource manager Josef Slättman 073-528 39 49.

Skicka in din ansökan till [email protected]

Löpande rekrytering görs.

Varmt välkommen till oss!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons