OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Nu ges möjlighet att ta dig an en nyckelposition i ett bolag som sex år i rad fått utmärkelsen Top Employer. Här får du äga ansvaret för att skapa säljdrivande butiksaktiviteter i ett etablerat men likväl växande bolag. I rollen som Activation Manager på JTI Sweden/Nordic Snus kommer du att arbeta med att initiera, planera, genomföra och följa upp aktiviteter som stärker företagets varumärken utifrån strategier, prioriteringar och målsättningar. Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för JTI's räkning en Activation Manager. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig långsiktigt under 1 år. Anställningen är inledningsvis 6 månader med ambition att förlängas ytterligare 6 månader såvida alla parter är nöjda. Vidare finns det goda chanser till förlängning efter uppdragets slut. Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd hos Academic Work och arbetar som konsult hos JTI. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. I rollen som Activation Manager kommer du att rapportera till Consumer and Trade Activation Manager Scandinavia och ingå i ett team om sex personer. Du kommer att arbeta i nära samarbete med olika avdelningar internt såsom Brand Managers, Sales Planning Associate, Commercial Planner Manager, Key Account Manager samt Activation Managers och associate. Vidare kommer du att bland annat: ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa den satta aktivitetsårsplanen och vara med och sätta planen och budgeten för 2025 * Ansvara för att skapa butiksaktiviteter och verktyg som driver distribution, varumärkeskännedom, synlighet och försäljning utefter årsplanen för cigaretter * Ta fram kluster, utveckla verktyg, skapa interna presentationer, följa upp/utvärdera aktiviteter och budgetuppföljning VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet - Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Power Point (där du är trygg i att skapa professionella presentationer) och Excel (kunna analysera och sortera data för att skapa kluster, uträkningar och utvärdera aktiviteter) - Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. Det är meriterande om du har: - Har examen inom marknadsföring, ekonomi och/eller försäljning eller annat som vi bedömer likvärdigt - Har erfarenhet av Trade marketing - Har erfarenhet av CRM-system Vem letar vi efter? För att lyckas i denna roll har du en problemlösande förmåga och är bekväm i en position där struktur och noggrannhet är nyckeln till framgång. Som person är du även kreativ med ett stort driv och engagemang för det du tar dig an. Du uppskattar att arbeta i en roll där du förväntas vara initiativtagande och kommunikativ med andra under processen. Vidare drivs du av att arbeta utefter uppsatta deadlines och är ansvarstagande i att driva ditt arbete framåt på ett resultatinriktat sätt. Övrig information - Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid - Uppdrag: Långsiktigt uppdrag under 1 år med goda chanser till förlängning därefter - Omfattning: Heltid, 40 h/v - Placering: Minst 3 dagar i veckan jobbar man från kontoret som är centralt beläget på Sveavägen i Stockholm (t-bana Rådmansgatan) Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vi är JTI, Japan Tobacco International, och vi finns i 130 länder. Vi har ägnat många år åt att förnya, skapa nya och bättre produkter för konsumenterna att välja mellan. Det här är vår verksamhet. Men inte bara. Vår verksamhet är våra anställda. Deras talang. Deras potential. Vi tror att när de är fria att vara sig själva, och de får möjlighet att växa, resa och utvecklas, kan fantastiska saker hända. Det är därför våra anställda, från hela världen, väljer att vara en del av JTI. Det är därför 83 % av de anställda känner sig nöjda med att arbeta på JTI. Och en stor anledning till att vi har tilldelats Global Top Employer-status, 10 år i rad globalt och i Sverige. Så när du är redo att välja en karriär du kommer att älska, i ett företag du kommer att älska, får du gärna #JoinTheIdea. Läs mer: jti.com

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons