OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun har en äldreomsorg i nationell framkant. Kalmar kommun ska vara drivande när det gäller nya idéer, samverkan och ständigt förbättringsarbete med omsorgstagarna i centrum. Tillsammans gör vi Kalmars vård och omsorg ännu bättre dygnet runt. Allt för de äldres skull. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Till vår kommunala hjälpmedelssamverkan KHS, söker vi nu en hjälpmedelskonsulent med placering i Kalmar. Kommunal hjälpmedelssamverkan KHS, är en länsövergripande verksamhet kring försörjning av medicintekniska hjälpmedel. KHS lagerhåller, distribuerar, recirkulerar och gör teknisk service på hjälpmedel. Vi arbetar med konsultation i samband med förskrivning och utprovning av hjälpmedel. I uppdraget ingår även utbildning av kommunal personal, samt upphandling och inköp av hjälpmedel. Hjälpmedelskonsulenterna ansvarar för olika produktområden som rullstolar, elrullstolar, stå- och gånghjälpmedel, lyftar/lyftselar, behandlingshjälpmedel, kognitionshjälpmedel, sängar och madrasser. Du bidrar med din expertkunskap och ger förskrivare och patienter råd och stöd vid utprovning och förskrivning av medicintekniska hjälpmedel. Ditt ansvarsområde är att kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom med patientens specifika behov. Vidare medverkar/arrangerar du förskrivarträffar och förskrivarutbildningar och håller dig uppdaterad inom hjälpmedelsområdet. Du är också delaktig i sortimentsarbetet och upphandlingsarbetet. Du arbetar i nära samarbete med hjälpmedelstekniker och förskrivare. Konsultationen sker både på centralen och hemma hos patient och är länsövergripande. I rollen ingår även att aktivt delta i förbättringsarbete samt utveckla rutiner och vägledningar som stöd för förskrivningar KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad sjukgymnast/fysioterapeut eller legitimerad arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att prova ut medicintekniska hjälpmedel. Det är meriterande om du har kunskap och/eller erfarenhet av att arbeta inom området kognition och hjälpmedel för kognitivt stöd men även erfarenhet av omgivningskontroll är meriterande. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och flexibel och kan växla mellan olika hjälpmedelsområden. Eftersom du kommer att ha både interna och externa kontakter är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, kan kommunicera väl i tal och skrift samt att du är serviceinriktad. Du är självständig, engagerad och tar ansvar för dit arbete samt har god förmåga att fatta egna beslut. Datorvana och B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så vi får rätt person i vårt team. På vår arbetsplats är lag-/teamarbete ett viktigt ledord. Du kommer att få stöd av övriga hjälpmedelskonsulenter för att ta dig an utmaningar i en lämplig takt. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons