OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-07

På GR arbetar cirka 200 kollegor tillsammans för att skapa nytta och mervärde för 13 medlemskommuner. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och andra mötesplatser, bland mycket annat. I slutändan handlar det om att göra livet bättre för alla som lever och verkar i vår region. Som anställd på GR är du en viktig del i Göteborgsregionens fortsatta utveckling. Vi arbetar inom flera olika sakområden, vilket innebär att det finns en stor bredd av yrkesroller, verksamheter, erfarenheter och kunskap på GR. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med många engagerade och kunniga kollegor. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet, utvecklas med organisationen och göra verklig skillnad. Läs våra mål- och strategidokument på vår webbplats https://goteborgsregionen.se/styrning Om enheten Resurser för lärande: GR har i uppdrag att erbjuda Göteborgsregionens skolor tjänster inom läromedelsområdet, däribland samordning av läromedelsinköp och film för förskola och skola. Vi erbjuder också utbildningsinsatser inom bland annat digitalt lärande och lärmiljöer samt arrangerar Läromedelsmässan varje år, som är en av Sveriges största mässor för alla som arbetar inom förskola, grundskola och anpassad grundskola. Läs mer om läromedel och pedagogiskt stöd: https://goteborgsregionen.se/sakomraden/skola-och-utbildning/laromedel-och-pedagogiskt-stod ARBETSUPPGIFTER Är du en kommunikativ person som gillar service och har vana av att arbeta med kundservice och distribution? Då kanske denna tjänst är intressant för dig? Göteborgsregionen (GR) söker en administratör för inköpscentralen för läromedelsbeställningar. Inom vår enhet Resurser för lärande utvecklas och hanteras system för läromedelsbeställningar från Göteborgsregionens skolor. Verksamheten utgörs huvudsakligen av två områden; inköpscentral för Läromedel och lärresurser och strömmande mediatjänster för regionens skolor. Nu söker vi en ny kollega som ska arbeta med samordningen för inköpscentralen av läromedelsbeställningar för Göteborgsregionenens 13 kommuner. Exempel på uppgifter som ingår i tjänsten är orderhantering, beställningar, leveranser, reklamationer, returer, ekonomihantering, fakturering, support och andra uppdrag som hör en inköpscentral till. Internt kommer du även medverka i process- och utvecklingsmöten. Arbetet med läromedelsbeställningar är väldigt varierande och du kommer dagligen att ha många kundkontakter med skolor, samverkanspartners, leverantörer och lager. Du arbetar självständigt men är också del i ett team om 45 personer. Till din hjälp har du även en upphandlad leverantör för lagerhantering och distribution. Uppgifterna inom inköpscentralen varierar över året vilket innebär vissa toppar i arbetet. Verksamheten med läromedelsbeställningar är i ständig förändring och utvecklas efter omvärlden och kundernas behov. Frågorna varierar, och innefattar många olika kontaktytor, vilket kräver att du kan anpassa arbetet efter målgrupp och alltid ha ett lösningsfokus i ditt sätt att vara och möta uppgifter. Kort och gott, du gillar att ge service och bidra till kundnöjdhet. Är du den vi söker? Hos oss hittar du en dynamisk arbetsplats med många engagerade och kunniga kollegor. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet, utvecklas med organisationen och inte minst, göra verklig skillnad i våra uppdrag. Låter det intressant? Det hoppas vi! KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du: • Har erfarenhet från kundtjänst/support/ordermottagning med löpande orderingång och distribution • Har gymnasiekompetens, företrädelsevis med inriktning ekonomi eller administration • Har god vana vid att arbeta i digitala ordersystem eller motsvarande • Är serviceinriktad med stor kommunikativ förmåga i att kunna hantera människor och uppdrag • Är bekväm i att kunna representera och presentera verksamheten för nya kontakter och användare • Behärskar svenska i tal och skrift Meriterande (ej krav): • Kunskap om arbete i politiskt styrd organisation däribland LOU (lagen om offentlig upphandling) • Kunskap i statistik och uppföljning • Flerspråkig Viktiga personliga egenskaper och förmågor: • Nyfiken, social och har lätt för att skapa goda relationer • Effektiv och noggrann • Kreativ och lösningsfokuserad • Lagspelare • Lätt för att anpassa dig till nya situationer • Utvecklingsorienterad GR strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Göteborgsregionen (GR) samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit Offentliga jobb. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. #LI-Hybrid Läs mer på Göteborgsregionens hemsida: https://goteborgsregionen.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons