OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-07

Vill du arbeta ihop med kompetenta kollegor som stöttar användare i IT-relaterade frågor? Nu söker Höglandets IT en engagerad och professionell medarbetare till vår supportavdelning.

Höglandets IT föddes ur en idé om samverkan och idag är vi ett nav för de fem höglandskommunerna Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda.

Verksamheterna vi stödjer verkar inom flera olika förvaltningar och områden såsom: skola, vård och omsorg, kultur & fritid, fastighet och bygg, vatten och avlopp. Våra tjänster levereras i en av de största och mest utmanande tekniska miljöerna i vår region där vi varje dag, året runt levererar driftsäkra och pålitliga system till cirka 32 000 användare.

Om arbetsplatsen

Supporten är en del av Höglandets IT och svarar för stöd och hjälp inom IT-området till användare i kommunernas olika verksamheter. Vi är ett 15-tal medarbetare som tillsammans med övriga kollegor på Höglandets IT dagligen arbetar med att supportera användarna på bästa möjliga sätt.

Vår ambition är att ständigt utvecklas för att möta dagens och morgondagens krav på en effektiv IT-support.

Arbetsuppgifter

Arbetet består främst i att ta emot och hantera ärenden som kommer in till HITs supportavdelning i enlighet med gällande rutiner. Våra medarbetare schemaläggs så att dagen varieras på ett bra sätt mellan att ta emot telefonsamtal respektive jobbar med redan inkomna ärenden. Rollen kan även innebära att hjälpa användare på plats i de olika verksamheterna.

Det finns goda möjligheter till att inrikta sig och bygga upp specialistkompetens inom utpekade områden utefter ditt intresse.

Vem vi söker

Vi söker dig som uppskattar kontakter med människor, både med användare som kontaktar supporten och med våra kollegor på arbetsplatsen. Du är serviceinriktad, gillar utmaningar och att lösa problem tillsammans med ditt team.

Du har erfarenhet av serviceyrken såsom telefonsupport, kundtjänst, sälj, administration eller liknande.

Du har en utbildning på lägst gymnasienivå. Du har generella kunskaper inom IT och ett intresse av teknik.

Dina personliga egenskaper är viktiga för tjänsten. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och professionell i ditt arbete. Du har förmågan att självständigt se och driva ditt arbete framåt. Du ser lösningar när hinder uppstår och har en stark lojalitetskänsla. Du trivs ihop med andra och motiveras av att arbeta tillsammans med dina kollegor för att lösa problem.

Flytande tal och skrift på svenska är ett krav, då all intern kommunikation sker på svenska och din kommunikativa förmåga med användarna är av stor vikt. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är meriterande. Meriterande är även om du läst en Teknikcollegecertifierad utbildning ex. teknikprogrammet med inriktning design eller informationsteknik.

Körkort för personbil är ett krav.

Om tjänsten

Ansökan avser en tillsvidareanställning på Höglandets IT. Placeringsorten är Eksjö. Resor i tjänsten kan förkomma mellan Höglandets orter. Efter introduktionsutbildningsperioden finns möjlighet till distansarbete på deltid.

Urvalsprocessen påbörjas omgående och intervjuer sker fortlöpande. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons