OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Om Destination Gotland
Destination Gotland och deras resenärer har alla en sak gemensamt: kärleken till Gotland! Därför är det viktigt att göra alltifrån båtresan till tiden på ön till en uppskattad helhetsupplevelse. Nu söker vi två personer som vill bli en del av teamet och lyfta mötet med våra kunder till nästa nivå. Är du en av dem?
Om rollen
I rollen som Content & Community Specialist kommer du att vara en nyckelspelare i att bibehålla och utveckla vår närvaro i de digitala kanalerna. Du kommer att arbeta koncernöverskridande inom Gotlandsbolaget, moderbolag till Destination Gotland, vilket innebär att innehållet som skapas kommer användas av hotell-, fastighet- och färjebolag. Du kommer vara med och ta fram riktlinjer och ramverk för hur vi arbetar i våra sociala kanaler och du kommer vara drivande i utvecklandet av vårt community.
Arbetsuppgifter
Om dig
Du är en initiativtagande och strukturerad kreatör som drivs av att få skapa värdeskapande innehåll. Du arbetar datadrivet och har ett kommersiellt tänkt i allt du gör, från att sätta upp en strategi, producera och publicera innehållet samt analysera och utvärdera resultatet.
Du kommer ingå i ett nystartat team under sin tillväxtfas där förmågan att samarbeta värdesätts högt. Att själv kunna prioritera, delegera och, framför allt, tycka att det är kul när saker händer är viktiga egenskaper för att lyckas. Likaså är du en person som ser förändringar som något spännande och utvecklande.
Kvalifikationer:
Meriterande:
Tjänsten tillsätts på Destination Gotlands huvudkontor i Visby och är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Visst arbete ute hos bolagen i koncernen kommer ingå.
Eftersom Gotland ligger oss varmt om hjärtat ser vi gärna att du själv har en anknytning till ön.