OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-06

Vill du vara med och bidra till ett bättre och friskare liv i ett av Skandinaviens ledande specialistvårdsföretag? Aleris erbjuder tjänster inom sjukvård till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själv betalar för sin sjukvård. Genom forskning, utveckling och innovation bidrar vi till den fortsatta utvecklingen av hållbara vårdtjänster i en bransch som är i ständig utveckling. Vi leder vägen till morgondagens hälsa och vård. Till vårt Shared Service Center på Sabbatsbergs sjukhus i centrala Stockholm söker vi nu en trygg ekonomiassistent som vill hjälpa oss på vår fortsatta förändringsresa till en stödfunktion i världsklass! Rollen tillhör Shared Service Center. Avdelningen hanterar redovisning, rapportering och internkontroll för de tretton svenska bolagen. Din främsta uppgift blir att ansvara för kundreskontran.  I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Kundreskontra och bokföring för ett eller flera bolag • Kontoavstämningar och avstämning av kassa/korttransaktioner • Hantera påminnelser och inkassoärenden • In- och utbetalningar Maria, som är ansvarar för reskontragruppen på 13 personer, blir din chef. ”Jag ser vårt uppdrag som en expedition där vi behöver hjälpas åt för att tillsammans kunna nå det gemensamma målet. På ett Shared Service Center händer det ibland att förutsättningarna ändras och då behöver vi vara flexibla och prestigelösa. För att trivas i vårt team behöver man uppskatta en stark teamanda men även att arbeta självständigt. Vi tror att du är hjälpsam, nyfiken, driven och vill utveckla dina kunskaper.” För att lyckas i rollen behöver du: • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet • Ha erfarenhet från kundreskontra, och brinna för reskontra • Erfarenhet av moms • Vara trygg i din kunskap om ekonomiprocessen och kunna ekonomiska begrepp • Kunna prata ekonomi med icke-ekonomer  Vi söker dig som har erfarenhet från en större verksamhet i en transaktionsintensiv miljö, gärna från ett Shared Service Center.  Eftersom vi arbetar i många olika system är det viktigt att du har ett systemintresse och erfarenhet från flera ekonomisystem gärna IFS och att du är en van Excel-användare.  Aleris ägs av Triton sedan år 2019. Triton är ett internationellt investmentbolag vars målsättning är att bidra till skapandet av bättre företag genom långsiktiga partnerskap. Du kan läsa mer om Aleris här: https://www.aleris.se/ Varmt välkommen med din ansökan till en viktig roll i en betydelsefull organisation! I denna rekrytering samarbetar Aleris med The Finance Family och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jeanette Elm [email protected] 070-353 55 73 eller Hanna Richter Liliegren på [email protected], 0707-909 606. P.S. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons