OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-06

Om företaget

Företaget är världsledande inom säkerhetsbranschen och har produkter inom flera olika områden som dörrar, låssystem och låsmekanik. Mer information om bolag kommer senare under processen. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning ingås med Emploid.

Emploid är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se

Om rollen

Som Innesäljare har du som övergripande uppgift att marknadsföra och sälja serviceavtal till kunder mot definierat distrikt och i vissa fall, dedikerade kunder. Som innesäljare ansvarar du för framtagning av offerter samt få in orders och uppföljning. Du har även ansvar för att utveckla och underhålla avtalsportföljen samt relationer till nya, potentiella och redan befintliga kunder, via telefon och ibland genom personliga besök i fält. Vidare ansvarar du för omförhandling av avtal, marginaluppföljning på befintliga större avtal. Utöver detta ansvarar du för att självständigt uppfylla målen för försäljningsinsatserna genom huvudfokus på proaktiva kundmöten genom telefon/teams. Dina ansvarområden och befogenheter kommer bland annat att handla om:

- Bearbetning av kundplattform

- Insamling av uppgifter beträffande kunder, konkurrenter och marknadssituationen, inklusive dokumentation som ska skrivas in i CRM systemet

- Upprätta och följa en grovplanering för att säkerställa kundbearbetning.

- Kalkylering och offerering

- Uppföljning av samtliga offerter

- Veckovis forecasting baserad på offertplattform

Om dig

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet inom B2B-försäljning och som är en skicklig förhandlare med teknisk förståelse och intresse. Du är mål- och resultatinriktad och drivs av att göra affärer. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god administrativ förmåga vilket gör att du levererar resultat med hög kvalitet. Du kommunicerar enkelt med kollegor och kunder och har lätt för att samarbeta och skapa relationer med andra. Din servicenivå är hög och du är flexibel vilket gör att du har lätt för att prioritera i det dagliga arbetet

Utöver detta krävs:

- Avslutad gymnasial utbildning

- 2-3 års erfarenhet av innesälj

- Flytande svenska samt goda kunskaper i engelska

Övrig information

Start: 2 maj

Plats: Göteborg

Omfattning: Heltid

Arbetstider: mån-fre

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk innesäljare, innesäljare, försäljning, avtal offertberedare, relationsbyggande försäljning, CSR, B2B, B2B-försäljning

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons