OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-06

”Välkommen att bli en del av oss på Sternhammar. Mitt namn är Emma Johansson och jag har rollen som ekonomichef. Som din närmaste chef är jag mån om att skapa en arbetsmiljö där du inte bara utför arbetsuppgifter utan även blir en betydelsefull del av vårt företag. Tillsammans kommer vi att forma en ekonomiavdelning präglad av gott samarbete och en öppen dialog. Jag ser fram emot att arbeta tätt tillsammans med dig, dela idéer och skapa en plats där vi trivs och utvecklas tillsammans. Här på Sternhammar strävar vi efter att skapa en arbetsplats där varje individ är viktig och där varje dag är en ny möjlighet. Jag ser fram emot att få träffa dig och välkomna dig till Sternhammar.” Arbetsbeskrivning I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt ihop med ekonomichefen. Huvudsakligen kommer 75% av ditt arbete att fokusera på ekonomi och reskontra, där du ansvarar för att hantera och underhålla kund- och leverantörsreskontror, bokföra transaktioner och säkerställa korrekthet i ekonomiska processer. Den återstående tiden, cirka 25%, kommer att ägnas åt administration. Här ingår bland annat att utarbeta prisunderlag, hantera tulldokumentation, genomföra kontorsinköp samt stödja säljarna och försäljningschefen genom att exempelvis underhålla nettoprislistor och registrera order. Du kommer att hantera många kontaktytor, både internt och externt mot kunder och leverantörer. Din roll innefattar även att vara aktiv i arbetet med förbättringar och effektiviseringar. Detta inkluderar att proaktivt identifiera möjligheter till förbättringar inom ekonomi och administration samt delta i utvecklingen och optimeringen av nya rutiner och arbetssätt. I denna roll rapporterar du till företagets ekonomichef. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. - Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. - Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Navision. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt erhåller erfarenhet från liknande roll i ett mindre bolag. För att lyckas i tjänsten som ekonomiassistent på Sternhammar är det viktigt att du besitter en hög grad av organisatorisk skicklighet samt en förmåga att effektivt planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Här kommer du att behöva hugga i där det behövs och du blir en del av ett team som präglas av ett starkt samarbete och gemenskap. Om du dessutom trivs med att arbeta i en miljö, där ordning och reda är nyckeln till framgång, kan du vara den person vi letar efter. Sternhammar erbjuder Hos Sternhammar erbjuds du en arbetsmiljö där varje individ spelar en nyckelroll. Här trivs du inte bara med ditt arbete, utan även med gemenskapen och närheten till övriga i organisationen. Här är man stolta över att vara en del av en större koncern och som anställd erbjuds du alltifrån kompetensutveckling och spännande utvecklingsmöjligheter till kollektivavtal. Hos Sternhammar är din personliga och professionella tillväxt lika viktig för dem som den är för dig. För att främja välmående och balans i livet erbjuds även förmåner såsom friskvårdbidrag och flexibla arbetstider. Sternhammar tror på att skapa en arbetsplats där du kan blomstra och samtidigt upprätthålla en sund balans mellan arbete och fritid. Information och ansökan I den här rekryteringen har Sternhammar valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin på mail: [email protected] eller tfn: 072-398 02 77. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 31 mars 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Om Sternhammar Sternhammar är en svensk importör och tillverkare av fordonsrelaterade komponenter, förbrukningsartiklar och tillbehör. Företaget grundades 1938 i Örebro och är idag en del av Axel Johnson-koncernen. Vi tillhandahåller ett av branschens bredaste sortiment och fokuserar på att utveckla produkter under våra egna varumärken. Vi är drygt 20 anställda med huvudkontor och lager i Örebro. Sternhammar är den perfekta platsen för dig som vill förverkliga idéer tillsammans med våra kunder. Du kommer till ett arbete i en positiv miljö på ett växande bolag med nya varumärken med kvalitetsfokus och en stabil koncern där det finns möjlighet till personlig utveckling. Axel Johnson International är en privatägd svensk industrigrupp som består av mer än 200 bolag i 34 länder, med en omsättning på ca 1500 miljoner EUR. Axel Johnson International präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Fokus ligger på företag verksamma inom strategiskt utvalda nischmarknader som erbjuder tekniska komponenter och lösningar till industriella processer. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons