Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-03-06

Arbetsbeskrivning

Nu finns en spännande möjlighet att ta sig an en bred och varierad roll inom redovisning och administration för dig som söker en deltidstjänst i centrala Stockholm!


Svensk Förening för Obstetrik och Gynekologi, SFOG, strävar efter att hitta en passionerad redovisningsekonom till sitt centrala kansli i Stockholm. I denna roll får du inte bara möjlighet att självständigt hantera redovisningen utan även att tillsammans med en kollega vara en nyckelfigur i att forma och stärka föreningens administrativa funktion. Genom nära samarbete med styrelsen och en kontinuerlig kontakt med medlemmarna kommer du vara med och göra verklig skillnad. Tjänsten är på deltid, 60-75 %, och erbjuder flexibel arbetstid för att ge utrymme för balans mellan arbete och liv.


SFOG erbjuder dig en tjänst med stort eget ansvar i en verksamhet som präglas av entusiasm och positiv stämning där du utöver rollens uppgifter får möjlighet att delta i aktiviteter och events som anordnas av och för SFOG.


I den här rekryteringen samarbetar SFOG med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, e-post: [email protected] eller telefon 070 146 41 85.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden

  • Bokföring i förening och aktiebolag inkl. månadsbokslut
  • Avstämning och presentation av rapporter för Skattmästare innan styrelsemöte
  • Fakturering
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Hantering av löner
  • Betalningar
  • Avstämning inför samt ta fram alla underlag inför årsbokslut
  • Div kontakter med bank, revisor och Skatteverket
  • Begära in och godkänna budget från kursgivare för varje ST-kurs. Om behov finns godkänns budgeten i samråd med utbildningssekreteraren
  • Allmänt föreningsarbete relaterat till bland annat medlemmar, ST kurser och ST-läkare
  • Stöd till SFOG:s styrelse

Kvalifikationer

  • Minst 3 års erfarenhet från liknande roll
  • Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi
  • Goda kunskaper inom bokföring och redovisning och hantering av ekonomisystem
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

Meriterande


  • Erfarenhet av arbete i Visma och Fortnox
  • God vana av Excel

Du som person

Vi söker dig som har ekonomisk utbildning med minst några års arbetslivserfarenhet av självständigt arbete inom redovisning och ekonomi. Du har en vana av att arbeta självständigt med bokslut och hantera hela flödet i en mindre eller medelstor verksamhet. Du trivs även med administrativa uppgifter och ha en kontinuerlig kontakt med medlemmar. Som person är du noggrann, strukturerad, arbetar självständigt, flexibel, prestigelös och har god samarbetsförmåga. 

Om företaget

Svensk Förening för Obstetrik & Gynekologi SFOG

Svensk förening för Obstetrik, (SFOG ) i Stockholm SFOG är en specialitetsförening inom Sveriges Läkarförbund och den äldsta sektionen i Svenska Läkaresällskapet. Föreningen utgör en sammanslutning av svenska gynekologer, obstetriker och andra för obstetrik och gynekologi intresserade läkare. Vi har ansvaret för undervisning i ämnesområdet på grund-, specialist och fortbildningsnivå. Vi är remissinstans när det gäller alla frågor som berör specialiteten. Varje år arrangeras ett nationellt möte, SFOG-veckan, med ett stort vetenskapligt och socialt program.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons