OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-05

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!

Som semestervikarie hos oss:

Är du en del av Dagab, Varuflödesstyrning. På Dagab är vi inne i en spännande förändring. Vi har ett toppmodernt logistikcenter i Bålsta som vi precis tagit i bruk och parallellt med det utvecklar vi oss mot morgondagens varuflödesprocesser. I våra team behöver vi kollegor som helhjärtat vill vara med på den resan och som med sin kompetens och ett personligt driv, noggrannhet och laganda vill hänga med oss framåt!

Som administratör hos oss blir du en del i funktionen Varuflödesplanering Utflöde som är en del av Dagabs Varuflödesstyrning. Avdelningen jobbar med många funktioner inom hela Dagab och med våra kedjor. Kommunikation och samarbete är viktigt och du bör känna att båda dessa är inom din komfortzon där du rör dig hemtamt. Du är en del av ett team som bl a ansvarar för reklamationshantering och uppföljningar, faktureringar, ärendehantering, utförsäljning och orderläggning.

Arbetsuppgifter

I tjänsten som administratör är dina arbetsuppgifter främst att administrera reklamationer och faktureringar. Du arbetar i viss utsträckning med att sammanställa uppföljningar och dagliga rapporter i excel. I uppdraget kan också förekomma försäljning och orderläggning av våra överskottsvaror till butik. Du administrerar viktigt information samt lägger ordern i affärssystemet SAP. En självklar del i arbetet är att föra dialog och kommunicera med butikerna samt internt med dina kollegor.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Intresse och nyfikenhet för arbetsuppgifterna

• Arbetslivserfarenhet inom service och kundbemötande

• God systemvana (Office365 - Excelvana)

• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

• Meriterande om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln och/eller affärssystemet SAP

För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Därtill hart du även ett strukturerat arbetssätt och trivs i en administrativ roll där du tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Vidare trivs du i en miljö där du snabbt behöver ändra ditt synsätt och förhållningssätt i arbetet. Slutligen är du en lagspelare som föredrar att arbeta tillsammans med andra.

Övrig information

Period: 2024-06-10 till 2024-08-09

Plats: Jönköping

Lön: Enligt överenskommelse

Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Rose-Marie Lönnqvist, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-03-31. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons