OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-05

Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Då kan detta vara precis rätt jobb för dig! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder.

Som IT-supporttekniker på Advania 🚀

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen. I denna roll kan du arbeta från vårt kontor i Umeå eller i Luleå.

Hos oss arbetar du bland annat med:

  • Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor.
  • Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande
  • Hantering av datorer, servrar och mobiltelefoner
  • Active Directory administration
  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans
  • Ingå i kundteam för att utveckla och vårda kunden

Vad vi söker hos dig

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och har ett lösningsfokus. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Det vi värdesätter hos dig är:

  • Stort eget intresse och driv
  • Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support
  • Kunskap inom exempelvis Windows, Active Directory, Office 365, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)
  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning
  • Relevant utbildning

Vi ser fram emot din ansökan! 👋

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons